StoryEditor

Jemné melódie sú na predaj. Rádio potvrdilo rokovania

11.02.2014, 23:02
Akvizície. Okolo tretieho najväčšieho súkromného rádia sa motajú milionári. To, že dôjde k zmene, potvrdila aj Rada pre vysielanie a retransmisiu.

Tretie najväčšie súkromné rádio na Slovensku je na predaj. Reč je o Jemných melódiách, ktoré ovláda Tam Art Production. Ide o spoločnosť, ktorej vlastníkom je spoločnosť Harad známeho podnikateľa Ladislava Reháka. „V súčasnosti prebiehajú rokovania o predaji Jemných melódií. O transakcii nebudeme až do jej ukončenia informovať,“ povedal pre HN generálny manažér rádia Tomáš Kapusta. Ako dodal, za týmto rozhodnutím vlastníkov nie je nič nezvyčajné:„Keď sa stretnú predstavy kupujúceho a predávajúceho a je to pre nich výhodné, tak sa zvyčajne obchod uskutoční.“ Podľa zistení HN môžu byť Jemné melódie predané za niekoľko miliónov eur slovenskému milionárovi.

Avizovaná zmena

Predaj pre HN potvrdila aj Lucia Jelčová z Rady pre vysielanie a retransmisiu. Jelčová dokonca povedala i to, že spoločnosť Tam Art Production im už zmenu vlastníkov avizovala:„Rada má informáciu, že tu má dôjsť k zmene vo vlastníckej štruktúre. Nejde o zmenu, ktorá by spadala do kompetencií Rady.“ Inými slovami – podľa mediálnej legislatívy nesmie napríklad majiteľ celoslovenskej televízie vlastniť i celoslovenské rádio.

Jedným z vážnych záujemcov o túto rozhlasovú stanicu bol aj väčšinový vlastník Fun rádia Boris Kollár. Ten však pre HN priznal, že Jemné melódie nekúpil. „Počul som však, že už sú predané.“ O predaji HN informoval aj ďalší zdroj z tohto prostredia, ktorý si neželal byť menovaný.

Favoritom milionári

Analytici poukazujú na trend posledných mesiacov, keď sa o médiá zaujímajú hlavne finančníci a milionári. „V Prahe sa predalo Radio Impuls, ktoré malo najviac poslucháčov. Kúpil ho Andrej Babiš, majiteľ Agrofertu (vlastní aj vydavateľstvo HN Ecopress). Kúpa rádia by zrejme zapadla do aktuálnych akvizícií v médiách realizovaných Danielom Křetínskym a Patrikom Tkáčom,“ reagoval Igor Mesenský z poradenskej spoločnosti TPA Horwath. Tkáč však pre HN reagoval, že oni o Jemných melódiách nerokujú. Podľa Mesenského sa akvizície na našom a českom mediálnom trhu končia:„Všetko, čo bolo na predaj, je už predané.“

Jemné melódie patria podľa riaditeľa spoločnosti Median SK, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu, médií a verejnej mienky, Jindřicha Bardona medzi perspektívne rádiá so stabilnou poslucháčskou základňou. Ich cieľovkou sú ľudia vo veku 35 a viac. „Ich výhodou je, že rozumným spôsobom reflektujú potreby ich cieľovej skupiny a aj z toho dôvodu si myslím, že aj po hospodárskej stránke ide o zdravšie rádio na trhu,“ dopĺňa Bardon.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. apríl 2024 06:24