Napriek príchodu flydubai a ČSA na bratislavské letisko očakávate za rok 2014 prepad pasažierov. Prečo?
Nemám z toho žiadnu radosť. Vo februári budú dva roky, odkedy som vo funkcii. V čase, keď som prišiel, bolo jasné, že prvá vec, na ktorú sa musím sústrediť, je konsolidácia hospodárenia ako takého. Tomu sme sa venovali prvý rok, významne sme znížili kumulovanú stratu. Navyše dominantným dopravcom na našom letisku je Ryanair, ktorý rádovo predstavuje 850-tisíc cestujúcich ročne, čo je okolo 66 percent. Keď máme takého dominantného dopravcu, čísla cestujúcich rastú a padajú s ním.
Čo sa stalo?
Ryanair sa rozhodol pre expanziu a presun kapacít na nové trasy, preto sme museli intenzívne vstúpiť do rokovaní. Letectvo je však odbor, kde sú linky zazmluvnené minimálne na tri roky dopredu, takže to nebola ľahká úloha. Mali sme dokonca niekoľko nádejných rokovaní s ďalšími spoločnosťami. Vycítil som však, že medzi nimi panuje obava z toho, že Ryanair má u nás exkluzívne postavenie. Ryanair je však dlhodobý a solídny partner, ktorý sa nebojí konkurencie. A kroky, ktoré sme na zvrátenie poklesu cestujúcich urobili, sa prejavia až v roku 2015....
Zostáva vám 85% na dočítanie.