Treba odlišovať existenciu schránkových firiem a firiem vlastnených riadnymi majiteľmi, čo náš zákon rozlišuje, polemizuje o správnosti umiestnenia firmy na Cypre Miroslav Remeta. Ten so svojou stavebnou firmou rieši problémy na prestavbe električkovej strate v Košiciach.
Spoločnosť Dúha vlastníte cez cyperskú schránku Arleen Limited. Prečo ste sa rozhodli pre túto formu vlastníctva? Nevnímate to v súčasnosti skôr ako príťaž?
V horizonte posledných mesiacov to vnímam skôr ako záťaž. Vyplýva to skôr z neznalosti verejnosti a nedostatku informácií o schránkových firmách. Ja som skonsolidoval akcie spoločnosti Dúha pred desiatimi rokmi odkúpením od drobných akcionárov, pretože som mal odlišné predstavy o napredovaní spoločnosti. Firma bola založená v roku 1994, má už dvadsať rokov a nie je žiadny nováčik na trhu. Výkup akcií bol v tom čase na cyperskú firmu. Nie je však schránková, lebo sa k nej verejne priznávam a som konečným požívateľom všetkých výhod.
Prečo ste to teda spravili?
Bola to len otázka legislatívy, ktorá v tom čase na Slovensku bola taká, že pri našich medzinárodných aktivitách bolo pružnejšie zaregistrovať firmu a vlastniť akcie na Cypre. Za ten čas sa udialo mnoho príbehov v súvislosti s firmami registrovanými po celom svete, nielen na Cypre. No treba odlišovať existenciu schránkových firiem a firiem vlastnených riadnymi majiteľmi, čo náš zákon rozlišuje. To, že to nerozlišuje verejnosť, je na škodu, ale pre nás je problematické uvažovať o zmene a preregistrovaní. Nehovorím, že sa to nemôže stať, ale nemáme na to dôvod. Sme stabilná spoločnosť.
Cyprus však nie je vnímaná ako pozitívna adresa.
Cyprus sa ako destinácia vlastníctva stala dnes citlivou, ale patrí do Európskej únie a sú tam registrované mnohé veľké spoločnosti, pretože právne procedúry sú tam rýchlejšie a lacnejšie. Naše spoločnosti, či už je to Dúha alebo mnohé ďalšie, fungujú ako holding. Všetky svoje príjmy a výkony zdaňujú na Slovensku. Neuskutočňujú žiadne transfery v podobe služieb alebo iných aktivít voči svojej matke, ani nevyvádzajú zisk do zahraničia.
Celá zákazka na rekonštrukciu trate Námestie Maratónu mieru – Staničné námestie má byť hotová do konca júla a dokončený nie je zatiaľ žiadny úsek. Z 12 mesiacov ostávajú už iba dva. Kedy sa rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach definitívne skončí?
My sme priebežne posielali na mesto nároky na jednotlivé dielčie veci. V priebehu apríla sme monitorovali celú stavbu. Najväčšie prekvapenia idú zo zeme, to sú tie nepredvídateľné veci. Listom sme ich zosumarizovali a mesto sme požiadali o posun termínu, ktorý zohľadňoval tieto nároky. Z nich vyplynula doba predĺženia o viac ako 80 dní. Mobilizáciou síl – práca cez víkendy, viaczmenná prevádzka, d...
Zostáva vám 85% na dočítanie.