Na svete je ďalšia generácia tabletov iPad a iPad mini od Applu. Tentokrát však Apple trendy neudával, ale počúval, čo chcú zákazníci. „Najčastejšou požiadavkou zákazníkov bolo, aby sme do iPadu mini dali displej Retina. Tak sme ho tam dali,“ povedal na prezentácii viceprezident Apple Phil Schiller. Zakladateľ Applu Steve Jobs by by nebol nadšený. Jeho hlavným mottom totiž bolo nepočúvať zákazníkov. Tí podľa neho nevedia, čo chcú.
Novinky z jablka
Malý iPad prichádza aj v novej, sivej farbe, má lepší procesor, ale aj spomínaný displej. Kúpiť sa dá už za 299 dolárov. iPad piatej generácie zase schudol. Je až o 20 percent tenší a váži menej, ako jeho predchodca. Dostal názov iPad Air a jeho cena začína na 499 dolároch. Od prvého novembra by sa mal objaviť aj na pultoch slovenských obchodov.
Okrem tabletov sa novinkami hemžia aj počítače Mac. Dostali totiž nový operačný systém Mavericks. Ten zlepší výkon počítača len pomocou softvéru. Apple sa rozhodol po prvý raz ponúknuť tento operačný systém zadarmo. Grátis budú odteraz aj všetky aplikácie k tomuto systému, ako kancelársky balík, či fotoeditor.
Bude úspešný
Cook sa, samozrejme, na začiatku prezentácie nezabudol pochváliť deviatimi miliónmi predaných kusov iPhonov za prvý víkend predaja. Apple tak pokoril svoj vlastný rekord v počte predaných telefónov za prvý víkend. A podľa odborníkov bude ešte v úspešnom ťažení pokračovať. Vďaka iPadu. „Tablety sú silnou stránkou Applu, pretože sú na tomto trhu stále lídrom. Ich predaje však nerastú tak, ako v predchádzajúcich rokoch. Zákazníci zrejme s nákupom čakajú na novú generáciu, čo bude pre Apple pozitívny signál,“ hovorí analytik Tomáš Menčík z Cyrrusu. Podľa neho totiž Apple vždy čaká s uvedením noviniek na obdobie pred Vianocami.
Nový iPad nenechal chladnými iba zákazníkov, v strehu je aj burza. Od rána sa akcie Applu posilnili asi o tri percentá.
„Cena akcie stúpa vďaka finančnému inžinierstvu manažérov v Appli, ktorí sa chystajú na najväčšie odkúpenie akcií v histórii. Spolu so stabilizáciou predaja a jemným optimizmom do budúcnosti to vytvára ideálne podmienky pre rast akcií, ktorý by však bez nového produktu neprišiel,“ vysvetľuje analytik Ivor Lehoťan zo spoločnosti Capital Markets.