Akým spôsobom si dnes firmy zhromažďujú informácie o ľuďoch?
Nerobia to z nejakého voyerizmu, ale z prísne pragmatických dôvodov. Všetkým je predsa zrejmé, že čím lepšie firma pozná trh, tým väčšiu šancu má byť na ňom úspešná. Preto firmy zaujíma, ako ich produkty napĺňajú potreby ľudí, čo je pre nich pri kúpe prvoradé, ako zákazníci hodnotia konkurenčné výrobky a podobne. Je toho veľa, čo firmy v súvislosti s výrobkami zaujíma. A rovnako veľa je aj možností, odkiaľ firmy získavajú tieto informácie: od agregovaných údajov o spotrebe a tržbách zo štatistík, cez údaje z prieskumov, pozorovanie zákazníkov v predajniach, až po individualizované údaje o nákupnej histórii každého jedného zákazníka.
Ako im to pomáha?
Každý chce predávať viac. Informácie o spotrebiteľoch môžu slúžiť jednak na to, aby firmy lepšie spoznali a pochopili spotrebiteľské správanie, zlepšili na základe ich feedbacku svoje produkty a služby, a jednak na to, aby zefektívnili svoje marketingové a obchodné aktivity.
Ľudia sú citliví na zverejňovanie osobných údajov, no na Slovensku je veľká obľuba zákazníckych kariet, ktorými si o nich reťazce tvoria databázy. Nie je to paradox?...
Zostáva vám 85% na dočítanie.