StoryEditor

U. S. Steel objavuje nový biznis. Televízory

20.04.2015, 00:00
U. S. Steel bude na východe vyrábať plechy do chladničiek či televízorov.

Padajúce tržby a rekordná strata takmer 370 miliónov eur. Tak v roku 2013 vyzeral tvrdý pád košického U. S. Steel, ktorý nasledoval po predchádzajúcich úspechoch. Aby najväčší zamestnávateľ na Slovensku nepadol na kolená úplne, rozhodol sa zásadne reštartovať svoj biznis.

Nepriaznivý trend košickí železiari otáčajú cez inovácie a nové riešenia. Výsledkom je snaha presadiť sa v úplne novom segmente. Konkrétne vo výrobe produktov pre bielu i čiernu techniku. „Transformačný proces prináša významné benefity v praxi. Umožňuje nám kontrolovať náklady a komerčne expandovať na regionálnych trhoch,“ potvrdil pre HN už exprezident U. S. Steel Košice George Babcoke.

Lukratívny biznis

Prekopaním produktového portfólia si chce firma získať nových zákazníkov a udržať tak náskok pred konkurenciou. „Náš výskum čaká mimoriadne dôležitá a náročná cesta, a to i pri vývoji nových akostí ocelí pre automobilový, obalový i elektrotechnický priemysel,“ vysvetľuje pre podnikový časopis Oceľ východu viceprezident U. S. Steel Košice pre ľudské zdroje Martin Pitorák.

Práve snaha o prienik na nové trhy stojí za vývojom nového typu pozinkovaného plechu. S novinkou sa chystajú vo veľkom preraziť u svetových výrobcov bielej a čiernej techniky. Tí na výrobu práčok, sušičiek, chladničiek i televízorov používajú plechy, ktoré dosiaľ železiarne v talóne nemali. Na Slovensku pritom jednotlivé dielce bielej techniky vyrába napríklad spoločnosť Embraco.

Pre východniarov môže ísť o lukratívny biznis. Podľa šéfa Združenia európskych výrobcov domácich spotrebičov Andreja Hrdličku totiž vstupujú do segmentu s rastúcimi predajmi. Len na Slovensku sa ročne predá približne 125-tisíc kusov práčok, okolo 90-tisíc kusov chladničiek,60-tisíc sporákov či 11-tisíc sušičiek. „V prípade sušičiek je každoročný nárast okolo 30 percent. Tieto údaje však nezahŕňajú predaj cez internetové obchody a individuálne dovozy,“ podčiarkuje Hrdlička.

Košičania preto prišli s inováciou vo výrobe. Plechy vyrobia špeciálnou úpravou na existujúcich strojoch. Projekt si tak nevyžiada dodatočné investície. Európske čísla predaja bielej techniky sú podľa Hrdličku ešte atraktívnejšie. Oceliarne navyše môžu novým produktom pomôcť výrobcom vyriešiť problém s únikom železného šrotu mimo Európy. Ten vykupuje predovšetkým Ázia a predáva ho späť ako hotový metalický materiál alebo polotovar pre ďalšiu výrobu. Jeho cena je pritom niekoľkonásobne vyššia. Výrobcom to spôsobuje problém pri nákupe materiálu, ktorý je drahší, ako keby si sami zviezli šrot ako odpad zo svojich výrobkov.

Whirlpool i Samsung

Košičanom majú lepšie vlastnosti ich výrobku otvoriť dvere u troch popredných svetových výrobcov, ktorí už plechy otestovali. Podľa zistení HN má medzi nich patriť najväčší svetový výrobca domácich spotrebičov Whirpool či svetový líder v produkcii televízorov a monitorov Samsung Electronics. Obe korporácie prevádzkujú svoje závody i na Slovensku.

Spolupráca medzi košickým U. S. Steelom a juhokórejským Samsungom pritom trvá už viac ako rok. Skúšky dopadli pre oceliarov priaznivo a od výrobcu elektroniky získali kvalifikáciu dodávateľa. Kórejčania už začiatkom marca absolvovali v závode inšpekciu a na východe sa črtá so spoločnosťou Samsung nové partnerstvo. „Možná kooperácia je pre nás veľkou príležitosťou dodávať do jej prevádzok na Slovensku i v Poľsku za studena valcované plechy, pozinkovaný i lakoplastovaný materiál,“ povedal generálny manažér predaja U. S. Steelu pre priemysel Július Lang. Z Košíc preto expedujú prvé skúšobné dodávky. S ostrou výrobou chcú začať v druhom polroku 2015.

01 - Modified: 2007-05-14 14:38:30 - Feat.: 0 - Title: Manažéri v pohybe plus
01 - Modified: 2025-05-16 22:00:00 - Feat.: - Title: IT manažér Karol Horský: Informačné technológie nie sú mužskou doménou, v oblasti AI som však skeptik 02 - Modified: 2025-05-14 06:00:00 - Feat.: - Title: Ray Kroc kúpil podnik od bratov McDonaldovcov. Takto syn českých emigrantov vybudoval svetovú sieť fast foodov 03 - Modified: 2025-03-17 16:53:55 - Feat.: - Title: Za ilúziou oživenia priemyslu stoja Duslo a automobilky. Pilier ekonomiky sa namiesto toho otriasa v základoch 04 - Modified: 2025-02-24 07:50:28 - Feat.: - Title: Bývalý člen elitnej jednotky, ktorá zabila Usámu bin Ládina, zmenil kariéru. Začal predávať kanabis, mal na to dobrý dôvod 05 - Modified: 2025-02-17 10:26:21 - Feat.: - Title: Na Slovensko prichádza konkurencia pre McDonald’s a KFC. Vieme, kde otvorí prvé dve prevádzky
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. máj 2025 13:31