Ak automobilka vyrába hatchback, mala by ho určite predávať v Európe. Zo štatistík predajov za rok 2013 totiž vyplýva, že miestni vodiči jednoznačne preferujú tento typ karosérie. Lídrom trhu je Volkswagen Golf s viac ako 470 tisíc predanými kusmi, čo je oproti roku 2012 nárast o deväť percent.
Ani na ďalších miestach ale nenájdeme inú karosériu. Dvojkou v Európe je menší Ford Fiesta s 293 tisíc predanými kusmi. A po siedmich rokoch sa dostal do top trojky tiež Renault Clio. Znamená to pre neho medziročný nárast o 18 percent a celkovo 287 tisíc predaných áut. Aj na ďalších pozíciách nájdeme hatchbacky, až ôsme miesto patrí pre Európu stavanému SUV Nissan Qashqai.
Keď sa vydáme za oceán, preferencie tamojších vodičov sú diametrálne odlišné. Zatiaľ čo Európania siahajú po kompaktných autách, v USA vedú veľké pick-upy sa silnými benzínovými motormi. Prvú priečku tak opäť obhájil Ford série F, ktorý sa tento rok začne predávať v novej generácii. Tej minulé sa v roku 2013 predalo 763 tisíc kusov.
Druhý je konkurenčný Chevrolet Silverado (480 tisíc áut) a až na treťom mieste skončil sedan strednej triedy Toyota Camry (408 tisíc). Volkswagen Passat, kvôli ktorému automobilka zriadila fabriku v Chattanooze (Tennessee), na tom nie je veľmi dobre. Skončil až na 45. mieste s predajom ani nie 110 áut.
Na opačnej pologuli však Volkswagen uspel. V Číne sa totiž veľmi dobre predáva jeho sedan Lavida. S 434 tisíckami predanými kusmi je na druhom mieste, tesne za domácim rodinným autom Wulin Hongguang (448 tisíc áut). Tretí je globálne pomerne úspešný Ford Focus (404 tisíc).
Zaujímavým mixom európskej a americkej nátury kupujúcich je potom austrálsky trh. Darí sa na ňom sedanom, hatchbackom aj pick-upom. Rozdiely na prvých troch pozíciách navyše nie sú nijako veľké. Tento rok sa najpredávanejším vozidlom Austrálie stala Toyota Corolla (viac ako 43 tisíc kusov). Druhá je Mazda 3 sa 42 tisíckami kusov a niečo málo pod 40 tisíc predajov zaznamenal pick-up Toyota Hilux.
Zdroj: iHNed.cz