Podľa zistení HN nám Brusel modernizáciu týchto dvojpruhoviek preplatí, no výška podpory je zatiaľ predmetom rokovaní. Z celkového počtu 14-tisíc kilometrov regionálnych ciest je v hre o opravy približne osemsto kilometrov. Ako hovorí šéf tlačového odboru ministerstva pôdohospodárstva Peter Hajnala, súčasťou podpory budú tie úseky, ktoré vzhľadom na chýbajúce cesty vyššej triedy preberajú v území pozíciu nosnej infraštruktúry. „Tieto úseky budú prioritné,“ tvrdí.
Modernizácia takýto ciest je súčasťou pripravovaného strategického plánu, ktorý pre ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka (Smer-SD) chystá Výskumný ústav dopravný. Podľa jeho šéfa Ľubomíra Palčáka sa do údržby a opráv investovalo málo peňazí. „Potreby na modernizácie a rekonštrukcie odhadujeme na úrovni 300 miliónov eur,“ konštatoval.
Kroky Bruselu preto víta. A nie je sám. Pridávajú sa aj ďalší odborníci na dopravu. Ako hovorí Juraj Čermák, bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti z čias ministra dopravy Ľubomíra Vážneho (Smer-SD), regionálne cesty sa stavali na dopravu, keď sa ľuďom ani nesnívalo nielen o aktuálnej doprave, ale ani o záťažiach.