Príjemný rodinný večer, na návštevu prišli rodičia. Namiesto pozerania televízie však zapnete hernú konzolu a celá rodina si zahráte hru, kde známe postavičky talianskych inštalatérov Mario a Luigi jazdia na motokárach. Vy ich ovládate na diaľku prostredníctvom volantu z pohodlia svojho kresla, ktorý sníma senzor na diaľku. Takto v súčasnosti vyzerajú večery viacerých rodín. Herný priemysel si totiž našiel cestu do obývačiek bežných domácností a získal tak na svoju stranu aj tých, ktorí dovtedy hrám príliš neholdovali.
Aj vďaka tomu sa najpredávanejšou počítačovou hrou v histórii stal titul Mario Kart Wii. Hra japonskej spoločnosti Nintendo vyšla v roku 2008 a doteraz sa jej predalo viac ako 34 miliónov kusov. O úspechu Japoncov svedčí aj tretie miesto v rebríčku, ktoré patrí ich ďalšej hre Wii Sports Resort. Z nej sa predalo takmer 32 miliónov kusov. Práve úspech konzoly Nintendo Wii, pri ktorej postavičky v hre ovládate svojím pohybom pred obrazovkou televízora, ukázal konkurentom, že aj bežní ľudia sa chcú baviť. So svojou verziou pohybmi ovládaných hier preto prišli aj konkurenčné konzoly Xbox od Microsoftu a Playstation od Sony.
Hry ako hollywoodske filmy
Celkovo môžeme hry v rebríčku rozdeliť do troch skupín. Tou prvou sú vysokorozpočtové hry ako Call of Duty či GTA, ktoré môžeme prirovnať nákladmi k hollywoodskym filmom. „Tieto hry majú obrovský štart a potom ich krivka predajov relatívne rýchlo klesá. Aj v ďalších mesiacoch, prípadne rokoch, sa môže predať pár miliónov kusov, ale dve tretiny kópií sa predajú v prvých týždňoch,“ vysvetľuje analytik pre herné systémy Michal Korec. Tieto hry sú síce nákladné na vývoj, keďže počas dvoch alebo troch rokov zamestnávajú aj dvesto ľudí, ale návratnosť je pomerne rýchla. Ako príklad môže poslúžiť vlaňajší Call of Duty: Black Ops II dosiahol hranicu jednej miliardy amerických dolárov vo výnosoch za pätnásť dní.