StoryEditor

Luxusné značky našli nový tromf

29.12.2013, 17:59
Autor:
tasr, stltasr, stl

Výrobcovia luxusných produktov v stále väčšej miere presúvajú pozornosť na cestujúcich, výsledkom čoho je rozširovanie počtu obchodov na letiskách či výletných lodiach. Dôvodom nástupu tohto trhu je najmä zvyšujúci sa počet ázijských turistov. Informovala o tom agentúra Reuters.

Ako uviedla spoločnosť Generation Research, tržby maloobchodu spojené s cestovným ruchom vzrástli v roku 2012 o 9,4 % na 55,8 miliardy USD (40,39 miliardy eur). V tomto roku sa očakáva ich rast zhruba na 60 miliárd USD, pričom do roku 2020 by sa ich hodnota mala takmer zdvojnásobiť.

Výrobcovia luxusného tovaru preto už nejaký rok presúvajú stále viac obchodov do tejto oblasti. "Význam tohto trhu každým rokom rastie," povedal Bruno Pavlovsky, šéf francúzskej módnej spoločnosti Chanel. Spoločnosť má momentálne obchody na štyroch ázijských letiskách, ako aj na londýnskom letisku Heathrow. Na budúci rok plánuje otvoriť ďalšie. Podobne postupujú luxusná spoločnosť Hermés či značka Gucci. L'Oreal, najväčšia kozmetická spoločnosť na svete, vytvorila minulý mesiac divíziu orientovanú výhradne na cestujúcich zákazníkov, pričom tento biznis označila za "šiesty kontinent".

Podľa spoločnosti Global Blue vzrástli výdavky turistov vo svete od začiatku roka približne o 12 % a napríklad Číňania v Európe minuli takmer o 20 % viac než v roku 2012. Práve čínski turisti, ktorí sa ešte pred 10 rokmi prakticky vôbec neobjavovali v štatistikách o celosvetových výdavkoch na luxusný tovar, sa dnes na týchto výdavkoch podieľajú zhruba 29 %, uviedla poradenská firma Bain & Company. Tento trend by mal pritom pokračovať.

Napriek tomu, že viaceré luxusné značky v poslednom období zvýšili ceny, najmä v eurozóne a Japonsku, Bain & Company predpokladá, že výdavky Číňanov na luxusný tovar sa v tomto roku až z dvoch tretín realizovali v zahraničí. Čiastočným dôvodom sú vysoké dovozné clá na zahraničné produkty v Číne.

Z pohľadu produktov sú na tomto trhu najviac zastúpené parfumy a kozmetika - až 28 %, uviedla Generation Research. Nasledujú vína a destiláty (18 %), móda a doplnky (13,5 %), hodinky a šperky (12,2 %).

(1 EUR = 1,3814 USD)

01 - Modified: 2005-11-10 23:31:33 - Feat.: 0 - Title: Foto vydania HN - 11. 11. 2005
01 - Modified: 2025-11-27 10:52:28 - Feat.: - Title: Luxus v Číne opäť naberá na sile: Nasvedčujú tomu aj výsledky prémiových značiek 02 - Modified: 2025-11-21 14:35:13 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Bratislavský Volkswagen potvrdil zisk obrovského SUV. Útočiť má na Čínu aj USA 03 - Modified: 2025-11-13 11:30:00 - Feat.: - Title: Filip hodnotí outfity celebrít: Najkrajšie sa u nás oblieka táto politička. Kupuj len kúsky, ktoré viete skombinovať 04 - Modified: 2025-10-31 23:00:00 - Feat.: - Title: Toyota uvádza novú samostatnú značku. Postaviť sa chce aj modelom Rolls-Royce 05 - Modified: 2025-10-19 09:00:00 - Feat.: - Title: Zlato luxusu znova žiari: čínski boháči opäť míňajú na módne doplnky
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 12:28