StoryEditor

Zakladateľ Slevomatu chce u nás dávať jedlo

11.03.2013, 23:00

Meno Tomáš Čupra sa spája predovšetkým s úspešným zľavovým portálom Slevomat, no český podnikateľ má v rukáve ešte jedno eso. A prichádza s ním aj na Slovensko. Služba Dáme jídlo, ktorá u našich západných susedov funguje už päť mesiacov, začne fungovať v Bratislave. A to v najbližších mesiacoch.

Taxík pre jedlo
Ak niektorá z reštaurácií nerobí donášku, ľudia často posielajú pre svoju objednávku taxík. Damejidlo.cz funguje ako taxík pre jedlo. Zákazník si objedná jedlo z partnerskej reštaurácie, pripraví ho a kuriér ho prinesie zákazníkovi. Niektoré reštaurácie používajú externého kuriéra, iné si zabezpečujú donášku sami a cez portál damejidlo.cz iba prijímajú objednávky.

U nás už podobné služby existujú, no v oveľa menšom rozsahu, ako plánuje Čupr. Počet objednávok cez systém damejidlo.cz mesačne vzrastá o 70 percent a jeho mesačný obrat sa tak približuje 400-tisíc eurám.

Dáme jídlo, ktorú prevádzkuje spoločnosť Pizza time, má v portfóliu až 278 reštaurácií a stále sa rozširuje. Najnovšie má prísť do nášho hlavného mesta. „V Súčasnosti sa pripravujeme na spustenie na Slovensku, ale k detailom sa momentálne nebudeme vyjadrovať,“ prezradil HN zakladateľ damejidlo.cz Tomáš Čupr.

Priestor tu je
Čupr sa inšpiroval úspechom zľavového portálu Slevomat, ktorý funguje aj na Slovensku ako Zľavomat. Podnikateľ ho založil a donedávna aj riadil, no dnes už rozbieha iné projekty. V Česku sa jeho novému počinu s donáškami darí, takže plánuje expanziu. Podľa analytika Ľubomíra Drahovského z agentúry Terno môže Čuprov projekt uspieť. „Na takúto službu tu priestor určite je, najmä čo sa týka väčších miest,“ hovorí analytik s tým, že Bratislava ako východiskový bod je pre službu damejidlo.cz dobrý nápad. V Česku už funguje viacero podobných služieb, no žiadna z nich nie je taká úspešná, ako tá Čuprova. „Viaceré firmy robia chybu v tom, že sa snažia na donáške ušetriť, ako sa len dá. Zákazník si potom rozmyslí, či chce jesť studené jedlo, ktoré mu privezie kuriér na aute, ktoré malo byť už dávno v šrote,“ vysvetľuje Drahovský. Podľa neho sa spomínanej službe darí aj preto, lebo partnerskej reštaurácii odpadne problém s donáškou. „Podnik sa tak môže viac venovať príprave samotného jedla, keďže rozvoz urobí niekto iný,“ hovorí analytik.

Nie každý je nadšený
Stránka damejidlo.cz ako partnerské podniky uvádza aj reťazce ako Trafená Hus, KFC či McDonald´s. Posledne menovaná spoločnosť však paradoxne tvrdí, že službu nepodporuje. „Naše výrobky by sa mali k zákazníkovi dostať do desiatich minút od vyhotovenia v našej kuchyni, takže nie je možné, aby táto spoločnosť dodržala štandardy kvality a čerstvosti, ktoré vyžadujeme,“ hovorí PR konzultantka spoločnosti Drahomíra Jiráková s tým, že takýto spôsob donášky by poškodzoval ich meno.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. december 2025 04:15