Za starých čias nosili naši predkovia za opaskom ťažký mešec, neskôr nám to bankovky zjednodušili. Problém hrubej peňaženky je však späť: obchodné reťazce nám do nich zaparkovali vernostné karty.
Čelíte pri každom nákupe v Tescu otázke, či máte zákaznícku kartu, a ak sa jej otvoreniu zatiaľ úspešne vyhýbate, predavačka vás systematicky presviedča? Nič nezvyčajné. Nákupné reťazce už aj u nás pred pätnástimi rokmi objavili marketingový grál s názvom zákaznícke karty, eufemisticky nazývané ako vernostné. Tie sa v poslednom čase rozrastajú vo veľkej miere. Veľké množstvo členov vernostného „klubu“ hlási najmä Tesco, ale aj Billa, Coop Jednota, drogérie DM, IKEA, NAY, Exisport, Orange či Dráčik. Ale aj benzínové pumpy ako napríklad Shell, v tomto smere slovenský priekopník, ktorý systém vernostných kariet na Slovensku zaviedol už v roku 1998.
Ukáž kartu a viem, kto si
Predajcovia nimi chcú najmä odmeňovať verných zákazníkov, ktorí si môžu šetriť body, získavať zľavy, čím ich zároveň motivujú k ďalšiemu nákupu a k tomu, aby nezmenili obchod, v ktorom nakupujú. Vernosť, záujem, odmena. Nebude náhoda, že ide o slová, ktoré budujú vzťah.
Menej komunik...
Zostáva vám 85% na dočítanie.