StoryEditor

RegioJet ponúka 14 autobusov. Ľudia ich vítajú, Nitra však protestuje

06.01.2015, 23:00
Reportáž. Cestujúci by nové spojenie do Bratislavy či Banskej Bystrice uvítali.

Je pondelok podvečer. Na nitrianskej autobusovej stanici sa nachádza pár ľudí. Čakajú na autobus, ktorý ich má odviezť do ich rodného mesta. Jedným z nich je zamestnanec Ján Štergác. Ten chce ísť z Nitry do Banskej Bystrice. Nejde však o výnimočnú cestu.

Práve autobusom na tejto trase cestuje každý druhý deň. Jednosmerný lístok ho teraz vyjde na viac ako šesť eur. „Samozrejme, novú linku by som využíval. Terajšie autobusy sú totiž vždy plné, keď ideme na tejto trase. Okrem toho je ich málo. Voľakedy chodili dva autobusy za sebou, dnes je len jeden. Menej ich chodí aj večer,“ vraví Štergác.

Klasická zastávka

Na tejto linke by v prípade vstupu nového českého dopravcu mohli cestujúci výrazne ušetriť. Ako povedala hovorkyňa spoločnosti RegioJet Petra Nováková, jeden lístok na linke Nitra – Banská Bystrica by mal stáť štyri eurá.

Táto stanica sa stala predmetom sporu medzi súkromným dopravcom RegioJet a nitrianskou mestskou a krajskou samosprávou. Práve tie dali RegioJetu nesúhlasné stanovisko na prevádzkovanie jeho linky z Bratislavy do Banskej Bystrice cez Nitru.

A dôvod? Podľa primátora Nitry Jozefa Dvonča by sa zahustili cesty, no hlavne nástupištia. Autobusová stanica v Nitre však na prvý pohľad pôsobí priestranným dojmom. Pre diaľkové linky, na ktorých chce RegioJet jazdiť, je vyhradených najmenej päť dlhých nástupíšť. Na nich by po novom malo zastavovať ďalších 14 autobusov denne.


Primátor Nitry Jozef Dvonč. Snímka: SITA/M. Havran

Okrem toho autobusy nového dopravcu na nitrianskej stanici majú zastaviť len na pár minút, počas ktorých cestujúci vystúpia a nastúpia, a potom odísť. Argumenty Dvonča sú preto prekvapujúce. S tým súhlasia aj cestujúci. „Prečo by neutiahla? Toto je veľká stanica, utiahne všetko. Za krčmou je ďalší priestor, kde môžu byť ďalšie zastávky,“ povedal Štergác.

S ním súhlasí aj vysokoškolák v Nitre Pavol Galandák. Pri pohľade na nitriansku stanicu ju zhodnotil jednoznačne – jej kapacita je dostatočná. Aktuálne spojenie medzi Nitrou a Banskou Bystricou využíva raz mesačne. „Bola by to pomoc, hlavne pre tých, ktorí túto linku využívajú častejšie,“ povedal vysokoškolák.

Nové autobusy, lepší komfort

Spoločnosť RegioJet má prevádzkovať na linke Bratislava – Nitra – Banská Bystrica 14 autobusov. Na tejto linke majú byť nové typy vozidiel, ktoré budú ponúkať komfort, aký majú ich nové vagóny vlakov jazdiacich medzi Bratislavou a Košicami. Chýbať by tak nemali klimatizácia, Wi-Fi pripojenie na internet, ale ani dotykové obrazovky s HD rozlíšením.

Zlacnieť by mali lístky. Napríklad lístok z Nitry do Bratislavy by mal stáť dve eurá, z Bratislavy do Banskej Bystrice päť eur. Teraz sa cena lístka z Bratislavy pohybuje od 10 do 12 eur. Na niektorých linkách je v autobusoch aj Wi-Fi pripojenie či noviny zadarmo.

01 - Modified: 2007-02-08 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Kaliňák chystá zmeny v polícii
01 - Modified: 2024-04-24 19:18:50 - Feat.: - Title: Nitra je novým majstrom hokejovej Tipos extraligy. Porazila Spišskú Novú ves a získala titul 02 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár) 03 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 04 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 05 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. apríl 2024 01:40