V Bratislave sa chystá unikátny projekt. Jeho cieľom má byť prepojenie Petržalky smerom k centru mesta pešou zónou. Štúdia „Nová Einsteinova“ má zaručiť novú identitu Bratislavy, vytvorenie nových verejných priestorov či moderného fungujúceho mestského celku.
Iniciátormi tohto unikátneho projektu sú známi architekti Tomáš Šebo a Igor Lichý. Podľa portálu bratislava.dnes24.sk nový projekt počíta s prekrytím všetkých štyroch jazdných pruhov, ako aj s dopravnými inováciami na Einsteinovej ulici.
Pozrite si vizualizácie a mapy, ako by mal vyzerať projekt „Nová Einsteinova.“
Ambiciózny plán
Architekti totiž diaľnicu, ktorá pretína mesto, vidia ako vážny problém nielen Petržalky, ale aj celej Bratislavy. "Dôvodom, prečo sa týmto problémom v území zaoberáme je fakt, že diaľnica D1 svojím charakterom pretína Petržalku a znemožňuje tak prirodzený tok obyvateľstva smerom do historického centra mesta. Ako architekti a urbanisti si považujeme za povinnosť na takéto problémy upozorňovať a zároveň ponúkať riešenia, ktoré zlepšujú kvalitu života obyvateľstva v meste a jeho okolí," tvrdí pre HNonline.sk Tomáš Šebo.
Dodal, že hlavnými prínosmi projektu je zníženie hlučnosti, produkcie CO2 a zároveň mestský park o rozlohe viac ako 30 hektárov. Projekt má do lokality taktiež priniesť efektívne dopravné riešenia, ktorých súčasťou by mohli byť aj prestupné terminály vlakov električiek a autobusov.
"Momentálne s projektom oboznamujeme odbornú i laickú verejnosť a tešíme sa zo záujmu z oboch strán. Príklady zo zahraničia ukazujú, že zásahmi podobnými našej štúdii Nová Einsteinova sa dá vytvoriť funkčný mestský priestor, z ktorého majú úžitok jednak obyvatelia v bezprostrednom susedstve, ale aj celá Bratislava," skonštatoval Šebo.
Čakanie na investíciu
Architekti veria, že sa toto územie stane lákadlom pre investorom. Dôvodom je podľa nich výnimočná poloha. "Je dôležité aby bolo pripravené a vedelo prípadným investorom jasne stanoviť podmienky a očakávania – aby bol tento dôležitý priestor rozvíjaný v súlade s potrebami mesta a jeho obyvateľov," hovorí Šebo.
Rozsah, resp. dĺžka tohto projektu je závislá od výšky investície. Základný variant počíta s prestrešením úseku medzi „Starým“ a „Novým“ mostom v dĺžke 850 metrov.
"Naša štúdia rieši územie od Incheby až po priestor za Starým mostom, teda približne 1 500 metrov. Ak sa nám podarí v časovom horizonte 2-3 rokov pripraviť všetky potrebné podklady pre zmenu územného plánu, projekt naberie reálnejšie kontúry. Celkové dokončenie projektu už nezávisí len na nás, ide o niekoľkoročný proces," ukončil architekt.