Nespolupracuje. Takáto nálepka hrozí firmám, ktoré nebudú ochotné dohodnúť sa so zákazníkom aj inak, ako v súdnej sieni. Môžu sa totiž ocitnúť na „čiernom zozname“ spoločností, ktoré odmietli riešiť spory alternatívne. Doposiaľ firmy nemuseli na takéto výzvy reagovať, po novom ich k tomu zaviaže európsky zákon. Nespokojným spotrebiteľom tak pribudlo eso v rukáve. Či už majú problém so svojím mobilným operátorom, dodávateľom energií alebo s cestovnou kanceláriou.
„Je to preventívne opatrenie, ktoré nasleduje po správnom konaní a uložení pokuty,“ opisuje zaradenie firmy na čiernu listinu právnik Pavel Pavlovkin z Európskeho spotrebiteľského centra. Pokuty sa pritom pohybujú d 500 do 10-tisíc eur. Navyše, pokiaľ bude firma ponuku ignorovať opakovane, pokuta sa vyšplhá aj na dvojnásobok. A na čiernom zozname pobudne až 90 dní. Počnúc dneškom sa pritom môžu zákazníci sťažovať n...
Zostáva vám 85% na dočítanie.