StoryEditor

Spoznajte miesto na Slovensku, kde sa rodia top hry

07.04.2015, 00:00
Firma Pixel Federation sa so svojimi hrami presadila v špičke developerov na Facebooku.

Ak bolo cieľom manažérov firmy vytvoriť pre svojich zamestnancov „googlovský“ priestor, misia sa podľa všetkého podarila. Pixel Federation už rok sídli v petržalskom Digital Parku, no panuje tu úplne iná atmosféra ako v klasickom „open space“ s kravatami okolo krku. Už na prvý pohľad je zrejmé, že tu na svetových produktoch v neformálnej atmosfére pracujú kamaráti.

Tunajší grafici a tvorcovia počítačových hier sa nerealizujú len za veľkými obrazovkami. O ich kreativite a šikovnosti hovoria aj steny. Doslova. Všetky sú pokreslené rôznymi divotvornými obrazmi: od veľkého loga autorskej hry Emporea cez herné postavičky až po halloweensky výtvor vlakovej stanice s hrozivo vyškerenou tekvicou a lietajúcimi havranmi. Rokovacie miestnosti majú svoje meno a aby návštevník nevrazil do čistej sklenej steny, sú popísané rôznymi citátmi typu „Ak budú vlaky zarábať viac ako tisíc eur denne, sme za vodou“(raný výrok zakladateľov firmy o hre TrainStation). Dnes generujú tržby vyše 13 miliónov eur ročne.

Na dverách núdzového požiarneho schodiska je nalepený nápis „Stairway to freedom“. Ak to malo znamenať, že zamestnanci odtiaľto po pracovnom čase radi rýchlo zdrhnú, zrejme to celkom neplatí. Súčasťou dvoch veľkých chill-out miestností je aj stolný futbal či veľké hracie konzoly. Nečudo, že tu radi trávia voľno aj po pracovnom čase či občas cez víkendy.

Firma je rozdelená do viacerých tímov, ktoré sa venujú práci na existujúcich hrách a vývoju nových projektov, marketingu či analytike. Jeden tím tvoria testeri. „Predtým, než hotovú novú hru uverejníme, musia ju otestovať,“ tvrdí marketingový riaditeľ Martin Palšovič. Poznámku reportéra, že pre „ajťáka“ to musí byť práca snov, rýchlo schladí:„V skutočnosti je to drina. Keď musíte každý level prejsť tridsaťkrát a pozorne v ňom sledovať každú chybu, rýchlo vás to omrzí.“ Na niekoľkých počítačoch sa črtajú kontúry novej hry, ktoré by novinári zatiaľ nemali vidieť.

Cesta na Facebook

Atmosféru dopĺňa chladný, no farebný futuristický nábytok, pripomínajúci porozhadzované obrie kocky Lega. „Môžete si sadnúť na čokoľvek, čo vyzerá, že sa na tom dá sedieť,“ reaguje Martin na zmätené pohľady reportérov vo svojej kancelárii. Aj v jeho manažérskej pracovni je všelijakými plánmi počarbaná stena (tá jediná zo štyroch, ktorá nie je zo skla).

Najväčšieho slovenského vývojára hier Pixel Federation založili v roku 2007 manželia Šimon a Lucia Šickovci spolu s kamarátmi Mariánom Fridrichom a Filipom Fischerom. Dnes z tejto tvorivej dielne pochádzajú hry ako vlakový simulátor TrainStation, fantasy stratégia Emporea či RPG adventúra Diggy´s Adventure, ktoré po celom svete hrajú milióny ľudí mesačne. Samotný Facebook ich zaradil medzi dvadsať najúspešnejších vývojárskych štúdii na tejto sociálnej sieti. Firmu kapitálovo podporili dvaja investori, spoločnosti BC Fin a Immocap Invest, ktorých zástupcovia sedia v dozornej rade. Vlastnia po 34 percent podniku, zvyšných 32 percent je v rukách pôvodných zakladateľov.

Spočiatku firma robila rôzne webové zákazky, ktorými si zarábali na svoju hlavnú víziu, ktorou bola tvorba vlastných hier. Dnes majú okolo 140 zamestnancov a na takéto pragmatické „bokovky“ odkázaní nie sú. V éteri majú momentálne štyri živé hry. Najúspešnejšou z nich bol práve simulátor vlakov, ktorý prišiel v pravý čas, keď bolo otázne, či firma vôbec prežije. „Spočiatku sa skúšali rôzne veci, hry na Nintendo či iPhone, no nič z toho nevyšlo.“ Dôležitý bol aj úspech stratégie Emporea a Diggy´s Adventure.

Veľká ázijská neznáma

Pixel Federation produkuje najmä hry bežiace v online prostredí, no dnes sa venujú prioritne produktom pre smartfóny a tablety. Otvorili dva nové fronty: prenikajú do mobilného a tabletového segmentu a uvažujú o vstupe na nové trhy. Minulý mesiac zverejnili tabletovú verziu hry TrainStation, hneď nato príde smartfónová verzia. „Sme etablovaní na webe, každá hra nám stále rastie, ale nik nevie, dokedy to bude fungovať. Chceme robiť čo najviac žánrov pre viacero platforiem a čo najširšie publikum. Najnovšou hrou, ktorou po „mužských“ vlakoch chcú rozšíriť cieľovku a zaujať aj ženský segment, je simulácia nákupného strediska BIG Shopkeeper. Autorom tejto hry bol pôvodne samostatný tím vývojárov, ktorým pôvodne poskytli štúdiovú pomoc a napokon ich kúpili.

Najväčšou výzvou firmy sú zároveň aj skusy na novom ázijskom trhu. „Ázia má veľký potenciál. Trh a kultúra sú tam natoľko odlišné a špecifické, že by sme tam mohli ísť len s lokálnym partnerom. Ľudia v Ázii fičia na miestnych popkultúrnych ikonách, ktoré musia byť vložené do obsahu hier,“ osvetľuje Martin. „Obsah a vizuál našich hier by sa tak museli zásadne prispôsobiť lokálnej kultúre.“

01 - Modified: 2024-04-18 13:00:00 - Feat.: - Title: Prvé slovenské GTA je na svete. Gangsterka Vivat Slovakia ťa prenesie do čias, keď Bratislave vládla mafia 02 - Modified: 2024-04-03 14:00:00 - Feat.: - Title: Prvý pacient s čipom v mozgu strávil prvú noc po operácii pri videohre 03 - Modified: 2024-03-19 09:06:14 - Feat.: - Title: Každé dieťa musí mať možnosť zapojiť sa do hry 04 - Modified: 2024-03-17 10:00:00 - Feat.: - Title: Videohry ukazujú Rusov ako nepriateľov už 40 rokov. Toto je zoznam tých najpopulárnejších 05 - Modified: 2024-03-01 09:30:00 - Feat.: - Title: Herní giganti prepúšťajú tisíce zamestnancov. Týchto hier sa kvôli tomu nedočkáš
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. apríl 2024 23:07