Bol totiž členom Dozornej rady fondu v období, keď ako spoločník firmy Port Service viedol s touto inštitúciou súdny spor o desiatky miliónov eur. Týkal sa neúspešnej privatizácie štátneho podniku Slovenská plavba a prístavy. Pavlis v roku 2006 z firmy odišiel.
V parlamentnom výbore pre hospodárske záležitosti sa včera opoziční poslanci domáhali od neho odpovede, odkiaľ zobral približne 20-tisíc eur, ktoré zaplatil ako súdny poplatok za to, aby firma Port Service mohla pokračovať v spore so štátom. Minister však neodpovedal, či peniaze boli jeho, alebo ich dostal od nového vlastníka firmy – spoločnosti so sídlom na ostrove Curacao. „Po dnešnom vystúpení pána Pavlisa som nadobudol presvedčenie, že firma na ostrove Curacao je dodnes jeho,“ povedal europoslanec Richard Sulík. Opoziční poslanci chcú zvolať mimoriadnu schôdzu na Pavlisovo odvolanie. Minister hospodárstva obvinenia z konfliktu záujmov popiera.
Ako sa vyvíjala kauza spoločnosti Port Service, v ktorej figuroval minister hospodárstva Pavol Pavlis
– V roku 2002 štát privatizoval štátny podnik Slovenské plavby a prístavy.
– Firmu Port Service zo súťaže vylúčili pre nesplnenie podmienok. Firmu vtedy spoluvlastnil Pavol Pavlis.
– Od štátu, konkrétne Fondu národného majetku (FNM), si firma nárokuje zmarený zisk – 60 miliónov eur. Fond patrí pod rezort hospodárstva, Pavlis je teda jeho priamym nadriadeným.
– Štát v roku 2008 spor na Najvyššom súde vyhral.
– Na scénu nastúpil nový generálny prokurátor Dobroslav Trnka, ktorý podal mimoriadne dovolanie v rámci sporu.
– Iný senát Najvyššieho súdu rozhodol o zrušení rozsudku.
– Nižšie súdy sú viazané rozsudkom Najvyššieho súdu, preto sa už v priebehu sporu nejedná o tom, či FNM mohol firmu vylúčiť, ale akú škodu tým firme spôsobil.
– V roku 2012 štát prehral, o rok neskôr vrátil Najvyšší súd spor na opätovné prerokovanie.
– Na ťahu je krajský súd.