Trh stagnuje, no konkurencia pribúda. A predajcovia so športovými potrebami sa musia vyrovnávať s príchodom zvučných mien. „Na trh prichádzajú veľkí európski predajcovia, ako sú Decathlon a SportsDirect. V nasledujúcom období preto očakávame ich snahu o zisk trhového podielu, a tým i zvýšený tlak na aktuálne trhovú cenu,“ hodnotí obchodný riaditeľ siete Sportisimo Petr Kutík.
Musia si zvoliť smer
Konkurencia pritom smeruje z viacerých strán. Ku kamenným obchodom sa totiž pridávajú i internetové predajne. „Mnohokrát to nemusia byť ani e-shopy lokalizované na Slovensku. Môže ísť o obchody v Británii alebo v USA, kde ľudia nakupujú,“ hodnotí analytik spoločnosti Home Credit Michal Kozub. Zákazníci tak majú k dispozícii široké spektrum predajní, z ktorých si môžu vyberať. Siete preto musia voliť rôzne stratégie. „Spotrebiteľ športových potrieb sa silno vyprofiloval do dvoch skupín. Jedna z nich dbá o kvalitu a neprihliada na ceny. Tá druhá sa snaží nakúpiť čo najlacnejšie. Každý predajca preto musí zvoliť vlastnú stratégiu,“ vysvetľuje analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský.
Cez expanziu
A jednou z nich je aj stratégia rozširovania portfólia. Po otváraní nových pobočiek totiž nesiaha iba EXIsport. „Zákazníci preferujú obchody ľahko dostupné, s dostatočnou šírkou sortimentu a ponukou akčných produktov,“ pokračuje Petr Kutík. V snahe byť zákazníkom bližšie preto plánuje Sportisimo k súčasným 20 predajniam na Slovensku pridávať aj ďalšie. „Naša expanzia bude pokračovať rovnakým tempom,“ dodáva Kutík. Spomínaný Decathlon má svoje brány otvoriť v pripravovanom obchodnom centre Bory, budúci rok ohlasuje príchod aj do lokality Pharos pri bratislavskom letisku.