To, že možno priniesť lacný smartfón so špičkovými špecifikáciami, ukazujú čínske firmy každodenne. Síce sa nestarajú o patenty či kopírovanie, milióny ľudí stále a vždy pozerajú na cenu a takýto mobil si bez väčších problémov kúpia. To Tesco využilo a dalo si v Číne vyrobiť svoj prvý tablet Hudl – doteraz sa podarilo predať až pol milióna kusov. A recept na úspech? Ostatných porazil dostupnosťou a cenou. Presne to isté chce urobiť britský predajca aj teraz, no „rúbe“ omnoho vyššie. Zatiaľ čo s tabletom porážal najnižšiu triedu zariadení s mizerným displejom a so slabým výkonom, pri smartfónoch chce konkurovať tým najlepším.
Parametre majú byť porovnateľné so Samsungom Galaxy S5, no jeho cena bude omnoho nižšia. Podľa vyjadrení má ísť doslova o agresívne nacenený telefón. Tesco si už s prvým tabletom overilo, že elektroniku ľudom predávať dokáže, a tak pokiaľ sa nestane nič výnimočné, úspech nového telefónu pod značkou Tesco by mal byť ďalším triumfom. Navyše peniaze do firemnej pokladnice prinesú aj integrované služby Tesca ako online videopožičovňa Blinkbox. Britský predajca využil to, čo pred rokmi Amazon, ktorý je vlastne „len internetovým obchodom“. Mal obrovskú základňu kupujúcich a k svojmu online obsahu priniesol lacný hardvér. Ten podporil jeho služby. Okrem iného už Tesco chystá ďalší tablet druhej generácie, ktorý bude rovnako veľký, no s lepším vybavením. Tak sa zdá, že sa rodí ďalšia reálna konkurencia pre ostatné IT firmy. Chýba len lepšia dostupnosť. Na Slovensku si Hudl nekúpite.
Prvá generácia tabltu Hudl od spoločnosti Tesco
Snímka: cnet.com