StoryEditor

Slovenský Kaufland osádza v Poľsku bilbordy

30.04.2013, 00:00

Slovenská pobočka európskej siete Kaufland začala v Poľsku pri slovenskej hranici osádzať bilbordy. V poľštine informujú o lacných nákupoch a pozývajú do nákupných centier v Poprade, Kežmarku a Starej Ľubovni. Na veci je zaujímavé to, že Kaufland pôsobí aj v Poľsku a z oblasti bilbordov je približne rovnaká vzdialenosť aj do poľských centier Kauflandu v Andrychowe a Krakove.

Konzultovali
Analytik maloobchodu Michal Kozub zo spoločnosti Home Credit hovorí, že s takouto cezhraničnou reklamou reťazcov sa ešte nestretol. Podľa jeho kolegu agentúry Terno Ľubomíra Drahovského však svojho času do centier v Rakúsku lákali bilbordmi bratislavské Tesco a Carrefour. Ani jeden z nich však v Rakúsku nepôsobí.
Ako však tvrdí hovorca slovenskej časti siete Kaufland Martin Gärtner, bilbordy sú v prvom rade určené poľským turistom, ktorí prichádzajú na Slovensko s vlastným stravovaním. "Ich umiestnenie sme konzultovali s poľskými kolegami. Je to bežná prax v našej nadnárodnej sieti," dodáva.

"Sme tá istá firma, preto bilbordy nevnímame ako ohrozenie," pridáva sa k paradoxu aj hovorca poľskej siete Kauflandu Jarosław Kaduczak. Podľa jeho zistení totiž do slovenských Kauflandov i tak chodí pomerne málo Poliakov. Na druhej strane, spoločnosť Kaufland Polska vraj v budúcnosti nemá plány propagovať svoje obchody na Slovensku v slovenčine. "Príslušné cudzie jazyky využívame pri hraniciach s Ukrajinou a Bieloruskom, avšak ešte na poľskom území," spresňuje.

V rakúskych dedinkách
Napriek neobvyklosti v sieťach tohto typu však podľa Drahovského neexistuje pravidlo o zákaze konkurencie svojich národných pobočiek. "Málokto vie, že Lidl a Kaufland patria do tej istej skupiny Schwarz-Gruppe, v jednotlivých krajinách medzi nimi vládne naozaj tvrdá konkurencia," upozorňuje. Marketingová manažérka Billa Slovensko Martina Kovacs prezrádza, že jej sieť v zahraničí slovenské supermarkety nepropaguje.

"Nemyslím si, že by to bolo efektívne. Komunikácia je pre nás dôležitá na slovenskom trhu," dôvodí. Pokiaľ vraj má niektorý z blízkych obchodov v zahraničí výrazne
výhodnejšie ceny ako slovenský, väčšinou ide o makroekonomické dôvody. "Ktoré nedokážeme ovplyvniť. A tu žiaden bilbord nepomôže," dodáva. Zahraničné kampane neplánuje ani sieť Baumax. "Jedine pri otvorení našej predajne v Záhorskej Bystrici sme oslovili potenciálnych zákazníkov aj v rakúskom pohraničí," povedal vedúci marketingu siete Marek Šulc.
Tomáš Tišťan

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
28. apríl 2024 20:50