Koncom roka 2014 spôsobil v železničnom biznise revolúciu. Postaral sa o to, aby cestovné kleslo na historické minimá. A dnes za príliš nízke ceny „napáda“ štátnu konkurenciu.
Železničná spoločnosť Slovensko totiž vo svojich IC vlakoch znížila lístky na trati Bratislava – Žilina – Košice z priemerných 22 eur na 13, začiatkom marca to bolo ešte o ďalšie tri eurá.
A to sa českému dopravcovi RegioJet nepáči. Podľa zistenia HN podal podnet na Protimonopolný úrad. „Dôvod je zníženie cien pod naše náklady, aby nás vytlačili z trhu,“ vraví majiteľ spoločnosti Radim Jančura. Faktom však je, že samotné súkromné žlté vlaky na tejto linke jazdia ešte lacnejšie – od deväť eur.
Celý článok nájdete TU.
Podnet od majiteľa žltých vlakov potvrdil aj Protimonopolný úrad. Ako povedala jeho hovorkyňa Andrea Wilhelmová, v prípade možného zneužitia dominantného postavenia už vykonáva prešetrovanie. Samotný štátny dopravca postup konkurenta nekomentoval. „K všetkým tvrdeniam v podaní RegioJetu sa vyjadríme pre Protimonopolný úrad,“ povedala jeho hovorkyňa Jana Morháčová.
Rozhodovanie úradu však nebude ľahké a môže trvať mesiace, ak nie roky. Podľa advokáta Viliama Karasa tvrdenia RegioJetu nebude jednoduché preukázať. Ako povedal – Protimonopolný úrad bude musieť preskúmať cenotvorbu štátneho dopravcu a overiť, či robí so stratou. Bývalý šéf Železničnej spoločnosti Slovensko Pavel Kravec však podnet konkurenta považuje za bezpredmetný. „Keď RegioJet začal jazdiť v kategórii nedotovaných IC vlakov na trati Bratislava – Žilina – Košice, tak v úseku Žilina – Košice už existoval nedotovaný trh,“ vyhlásil Kravec.