Vodiči sa musia obrniť železnou trpezlivosťou. Vo všetkých krajoch budú totiž cez leto rozkopané cesty. Najväčšie plány má Banská Bystrica, ktorá chce dať do poriadku šesťdesiat ciest, v Žiline zas na rekonštrukcie dajú takmer desať miliónov eur. Pozrite sa, kde všade nás čakajú opravy.
Okrem diaľnic a ciest prvej triedy sú horúcou témou cesty druhej a tretej kategórie. Brusel nám na ich rekonštrukciu prispeje sumou 300 miliónov eur. O šesť rokov by nám to malo priniesť 145 kilometrov zlepšených komunikácií.
Rozdeľovanie peňazí na opravy majú pod taktovkou samotné kraje. „Dotácie sa rozdeľujú rovným dielom medzi všetky mestské časti Bratislavy, každá má teda možnosť opraviť práve tie cesty, ktoré považuje za najpotrebnejšie,“ objasňuje proces hovorkyňa Bratislavského kraja Lucia Forman. V hlavnom meste zrealizovali väčšinu prác už do konca júna, práve včas pred začatím predsedníctva v Rade Európskej únie. Na tieto opravy išlo až osem miliónov eur.
Napriek vidine pohodlnejšej a bezpečnejšej jazdy opravy spôsobujú spomalenie, tvorbu kolón či dopravné nehody. Dopravný analytik Jozef Drahovský hovorí, že dôležité je zmysluplné a z diaľky viditeľné značenie. Cestári podľa neho niekedy osadia obmedzenie rýchlosti aj päť kilometrov pred miestom opravy a šoféri si často myslia, že opatrenie je zbytočné. Následne pokračujú v rýchlej jazde a môžu spôsobiť nehodu. Ďalší problém môže nastať, keď pracovníci nechajú značenie aj po skončení prác, čím dopravu zbytočne spomaľujú.
Mapu si zväčšíte kliknutím