Len pred časom sa firma presunula do nových priestorov. Dnes odborníci z viacerých krajín finišujú s novým prototypom. Ten by m
ohol byť vonku už tento rok.
Juraj Vaculík sa v bielej košeli a bielych nohaviciach prechádza po novom hangári čerstvého domova lietajúceho auta a ukazuje na fotografie na stenách, ktoré zachytávajú históriu firmy. Popri otcovi AeroMobilu a svetoznámom dizajnérovi Štefanovi Kleinovi si už aj on – syn bábkoherca, reklamný expert, bývalý umelecký riaditeľ divadla a dlhoročný podnikateľ – zvykol na rolu technologického vizionára. „Chceme zmeniť samotný spôsob, akým ľudia cestujú a uvažujú o doprave,“ netají sa veľkými plánmi a vetu radšej zdôrazní, aby bolo zrejmé, že dnes už nejde len o akúsi bláznivú víziu, ale o čosi reálne, čo raz bude meniť naše životy.
Práve preto sme tu. Presťahovaním do žlto-sivej budovy pri hlavnej ceste v Podunajských Biskupiciach vstupuje firma, ktorú pred šiestimi rokmi založil spolu s Kleinom, aby z jeho dvadsaťpäťročnej vízie spravila komerčný produkt, do svojej rozhodujúcej fázy: stavby prototypu nastaveného na sériovú výrobu. Až v nej sa preukáže biznis koncovka tohto revolučného nápadu.
Pri vstupe do hangára sa nachádza aj starý model lietajúceho vozidla, pracovne nazývaný 2,5. „Toto dokázalo lietať,“ ukazuje Vaculík na kovový skelet, v ktorom dnes chýba motor aj interiérové prvky. Jedna z fotografií na stene zachytáva nástrojový panel, na ktorom mal Štefan Klein ručne popísané riadiace mechanizmy.
Vedľa neho kráča v dobrej nálade technologický riaditeľ firmy Douglas MacAndrew a pri slávnom AeroMobile 3.0, ktorý si nedávno pocestoval od Monaka až po Brusel, ukazuje na kovovú podložku, na ktorej sa už o pár týždňov bude kompletizovať „štvorka“. Pôjde o model legislatívne a certifikačne pripravený na sériovú výrobu. Tá sa zatiaľ o pár poschodí nad nami konštruuje v digitálnom prostredí a fyzicky predpripravuje aj v n...
Zostáva vám 85% na dočítanie.