Dievča založilo stránku, na ktorej Číňanom pomáha vybrať pre deti vhodné anglické meno. Na založenie stránky ju motivovali čínski priatelia, ktorí sa chceli vyhnúť kultúrnemu prešľapu, akým je dať svojmu dieťaťu meno Gandalf, Popoluška, alebo Rolex.
Beau Jessopovej sa počas výletu do Číny jej tamojší kamaráti opýtali, aké anglické meno majú dať potomkovi, informuje o originálnom nápade server The Independent.
Číňania chcú anglické mená
Ako sama uviedla, spočiatku si pre rady tohto typu nepripadala ako vhodná osoba. "Nie som pre to predsa ani kvalifikovaná a ani tak dôležitá v živote konkrétneho dieťaťa, aby som bola ja tá osoba, ktorá mu vyberie meno," uviedla Jessopová.
Potom si ale urobila krátky prieskum a zistila, ako v posledných dvadsiatich rokoch rýchlym tempom rástol v Číne dopyt po anglických menách. V Číne je totiž relatívne obvyklé, že rodičia dávajú okrem čínskeho mena svojim deťom ešte anglické meno. To potom v budúcnosti používajú napríklad v e-mailovej korešpondencii v podnikaní alebo napríklad v prihláškach na zahraničné univerzity.
Lenže Číňania nepoznajú často kultúrny význam mien a kvôli cenzurovanému internetu majú obmedzený prístup k informáciám. Voľba tak padne často na neobvyklé alebo dokonca bizarné mená ako napríklad Gandalf, Popoluška (Cinderalla), či Rolex.
Mladá Britka si preto založila stránku SpecialName.cn, kde čínskym rodičom pomáha podľa určitých osobnostných rysov vybrať vhodné meno pre ich potomkov.
Všetko za malý poplatok
Rodičia najskôr uvedú pohlavie potomka, potom vyberú vlastnosti, ktoré by si pre svojich potomkov želali. Stránka im následne vyberie krátky zoznam mien spoločne s významom a tiež známymi nositeľmi týchto mien. To všetko za poplatok v prepočte asi 80 centov.
Stránku navštívi okolo 27-tisíc ľudí mesačne s tým, že už 221-tisíc rodičov túto službu využilo. "Mojím cieľom je zaplatiť si univerzitné školné a písanie textu na stránky bolo tiež skvelým precvičovaním mojej mandarínčiny," povedala Jessopová pre britský denník The Independent.
"Trávim dve hodiny denne komunikáciou so zákazníkmi a zisťovaním, ako služby vylepšiť a potom ďalšiu hodinu samotným zlepšovaním stránok," vysvetlila.
A značku SpecialName už aj rozširuje. "Pretože rodičia milujú zdieľanie fotiek svojich detí, nedávno som pridala galériu, takže vytváram SpecialName komunitu," zverila sa tínedžerka.