Čisto online banky zatiaľ veľkú dieru do sveta nespravili, lebo nemajú veľkú klientsku bázu, tvrdí pre HN Bojkovský.
Banky sú v poslednom čase akoby medzi dvoma mlynskými kameňmi. Na jednej strane vás Národná banka Slovenska tlačí, aby ste požičiavali opatrne. Na druhej strane je tu politika ultra nízkych úrokov od Európskej centrálnej banky, ktorá tlačí banky do väčšej pôžičkovej aktivity. Navyše ste tlačený do väčšej efektívnosti a investovania do IT. Robíte to aj vy. Ako sa vám darí v tomto neľahkom prostredí?
Uvážené investovanie a zvyšovanie efektivity je súčasťou našej každodennej rutiny od vzniku našej banky. Dnes nemáte veľa možností ako zvyšovať výnosy, takže musíte aj znižovať náklady. Ultra nízke úroky bankám znižujú marže, takže banky musia byť efektívnejšie a nahrádzať ľudskú prácu strojmi. Prípadne, môžete s tými istými ľuďmi urobiť viac práce.
Prechod na digitálne bankovníctvo je pre banky už dnes samozrejmosťou. Odborníci tvrdia, že prechod vyžaduje o trochu viac ako len zmenšenie pobočkovej siete a vydanie niekoľkých trendových aplikácií. Malo by to byť sofistikovanejšie. Súhlasíte?
Malo by to byť vyvážené. Nemôžete mať perfektné aplikácie a za tým skrytú manuálnu prácu. Servisné a predajné procesy vnútri banky musia byť vyladené a spolu hrať.
Zákazník pozadie za tou aplikáciu nevidí.
Presne tak. My sa snažíme procesy zautomatizovať, aby nevyžadovali veľa ľudskej práce. Ak chcete mať za 15 minút spotrebný úver, tak ľudskú prácu musíte absolútne vylúčiť. Preto si môžu naši klienti zobrať úver aj cez víkend, majú svoje financie pod kontrolou a môžu si s nimi robiť kedykoľvek a čokoľvek.
V Tatra banke je vyše 98 percent transakcií elektronických, len menej ako dve percentá je zadaných manuálne. Zjednodušuje vám to život a šetrí náklady?
Náš dnešný stav je výsledkom procesu postupného vývoja. Keď som pred dvadsiatimi dvoma rokmi nastúpil do banky, nemali sme žiadny internet banking. Postupne sa najmä transakcie presúvali do lacnejš...
Zostáva vám 85% na dočítanie.