Inovácie sú v našom biznise kľúčovým faktorom vedúcim k úspechu, tvrdí Purim.
Ste spolumajiteľom kolosu s viac ako tisíckou zamestnancov. Môžete povedať niečo o vašich začiatkoch v prepravnom biznise?
Do tohto segmentu, v ktorom dnes ja a moja rodina podnikáme, sme vstúpili ešte pred rozpadom Sovietskeho zväzu. Spolu s mojimi priateľmi zo študentských čias sme rozbehli menšiu spoločnosť, ktorá sa zaoberala prepravou elektroniky a ďalších spotrebných produktov. Samozrejme, ak ste chceli podnikať v čase existencie Sovietskeho zväzu, všetko to bolo veľmi náročné.
Postupne ste sa vypracovali na šéfa firmy, ktorá len za vlaňajšok zaznamenala tržby vo výške pol miliardy eur. Ako ste sa vlastne dostali k firme, ktorá vznikla už v roku 1929?
V roku 1998, keď v Rusku vypukla veľká finančná kríza, som využil príležitosť. Kúpil som kontrolný akciový podiel v ruskej námornej zasielateľskej spoločnosti Sovfracht. Vtedy, pred 18 rokmi, bola táto firma veľmi blízko k bankrotu. A ako som to dokázal? Jednoducho som predal všetky akcie, ktoré som mal v iných spoločnostiach. Následne som všetky svoje peniaze investoval práve do námornej prepravy.
Môžete porovnať dnešnú situáciu vo vašom sektore s tou, ktorá v ňom vládla v 90. rokoch? Pomohla vášmu biznisu globalizácia a otvorenie sa Ruska svetu?
Vďaka za vaše slov...
Zostáva vám 85% na dočítanie.