StoryEditor

Ľudia v mestách nakupujú rozvážne. Aj kvôli hypotékam

27.12.2016, 23:00
Maloobchodný analytik Ľubomír Drahovský v rozhovore pre Hospodárske noviny.

„Keď sa pozrieme na Lidl či Kaufland, ktoré strategicky rozširujú siete, zistíme, že sú to spoločnosti, ktoré budú v najbližšej dobe hrať prím,“ hovorí Drahovský.
Maloobchod má za sebou turbulentný rok. Osud Carrefouru visel na vlásku, z trhu postupne odchádzajú Hypernovy, naopak, rastú malé predajne. Ako ho hodnotíte vy?
Tento rok možno niekto označuje pre obchod za turbulentný, ale bol to úspešný rok. Špecializované obchody začali viac ponúkať, vytvárali sa pomerne dobré väzby medzi dodávateľmi a obchodom, zahraničné siete sa napriek snahám o korektnú či menej cielenú kontrolu zo strany štátu snažili o kvalitu predaja i sortimentu. Prejavilo sa to aj na tržbách. Ak porovnáme tento rok s vlaňajškom, tržby jemne rástli. Teda až na štvrtý kvartál, kde sa najmä október ukazoval byť slabším, avšak všetci v obchode predpokladajú, že vianočný predaj tržby potiahne a tie dobehnú aj októbrové straty. 
O koľko rástli tržby oproti minulému roku?
Údaje Štatistického úradu ukazujú, že v porovnaní s minulým rokom zaznamenáme nárast. Keď v roku 2015 bol index rastu tržieb 101,7 percenta, odhad na tento rok naznačuje viac.
Ako sa mení spotrebiteľ?
Žijeme v relatívnom dostatku, aj finančnom, aj v odvahe nakupovať. Na druhej strane sú ľudia podstatne rozvážnejší. Z hľadiska tržieb to nie je pre výrobcov a obchodníkov pozitívne, ale z hľadiska kultúry nakupovania sa ukazuje, že najmä ľudia v mestách a mladá generácia sa v nakupovaní správajú rozvážne. Samozrejme, nehovoríme o nákupe nábytku, elektroniky či áut, ale o štandardných sortimentoch dennej potreby. 
Čím to je?
Myslím, že je to tým, že ľudia majú väčší rešpekt pred budúcnosťou. Chcú sa viac zabezpečiť. Na druhej strane veľmi veľa ľudí, ktorí robili st...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-16 14:43:28 - Feat.: - Title: Lidl, Tesco, Billa a Kaufland. Pozrite sa, ako budú veľké reťazce otvorené od Vianoc do Silvestra 02 - Modified: 2024-12-06 15:20:54 - Feat.: - Title: Ako dopadol slovenský Black Friday? Predajcovia hovoria o úspechu, dôvodom je aj DPH 03 - Modified: 2024-11-29 17:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Dnes je Medzinárodný deň bez nakupovania. Dámy, čo o ňom viete? 04 - Modified: 2024-11-29 08:48:26 - Feat.: - Title: Ako by povedala Nora - nenechajte sa... Ako vlastne vznikol Black Friday? Pôvodne sa ho všetci báli, existuje od roku 1869 05 - Modified: 2024-10-28 11:26:40 - Feat.: - Title: Bezhlavo kupujú veci, ktoré nepotrebujú: Tieto znamenia utrácajú najviac peňazí z celého horoskopu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. december 2024 13:08