StoryEditor

RegioJet potvrdil, že definitívne odchádza. Kritizuje štát za postup

17.01.2017, 12:46
Autor:
vanvanlmlm

Český dopravca RegioJet dnes potvrdil, že sa definitívne vzdáva trate Bratislava - Košice od 1. februára.

V reakcii na ŽSR to uviedol hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj. Český dopravca kritizuje štát a postup a vývoj tejto situácie považuje za neštandardný.

Z nášho pohľadu by k tejto situácii vôbec nedošlo, ak by ŽSR čoby manažér železničnej infraštruktúry hneď potom, čo dostal od RegioJetu informáciu o tom, že vlaky RegioJet na trase Bratislava - Košice prestanú jazdiť, aktívne zvolali rokovaní dopravcov a spoločne sa všetci dohodli na ďalšom postupu. Je to bežný postup, ktorý RegioJet očakáva od ŽSR, ktoré majú zodpovednosť za efektívne využívanie trás pre železničnú dopravu na slovenskom - namiesto riešenia celej veci maily a cez médiá," píše sa v reakcii Regiojetu.

RegioJet kritizuje ŽSR aj za to, ako manažér železničnej infraštruktúry až do dnešného dňa nereagovalo na oficiálnu žiadosť zo strany RegioJet zaslanú 10. 1. tým, že by zvolalo rokovania dopravcov, kde by sa dohodli detaily, ako budú trasy odovzdané ZSSK. Ani ZSSK v tejto veci neobrátil RegioJet.

Český dopravca prevádzkuje tri páry vlakov na trase Bratislava - Košice. Posledný pár vlakov si spoločnosť ponechala. Ide o trasu Vrútky - Košice. Na nej chce RegioJet viesť linku do Prahy.

K potvrdeniu odchodu RegioJetu sa vo svojom stanovisku vyjadrilo ZSSK.

ZSSK bola a je pripravená nahradiť kompletné trasy a časy po spoločnosti RegioJet. Súkromný dopravca sa však dnes nevzdal trás všetkých troch párov vlakov, jednu si čiastočne ponechal. Takýto postoj súkromného dopravcu naďalej značne komplikuje situáciu a extrémne sťažuje nastavenie zmysluplného prevádzkového konceptu i zabezpečenie obslužnosti jednotlivých staníc. Vzhľadom na postoj RegioJetu nie je naďalej možné nahradiť kompletné trasy a polohy jeho vlakov. ZSSK musí pracovať na náhradnom riešení podľa technických a ekonomických možností, ako aj možností grafikonu vlakovej dopravy. Predpokladáme, že technické detaily a termíny budú jasné v priebehu najbližších dní."

01 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy 02 - Modified: 2024-04-29 22:17:58 - Feat.: - Title: Dôležitý dopravný uzol na severe mieri k míľniku. Kľúčový most však blokuje stanica miestneho podnikateľa 03 - Modified: 2024-04-28 15:11:00 - Feat.: - Title: Vodiči musia na budúci týždeň rátať s obmedzením na D2 do Bratislavy 04 - Modified: 2024-04-28 22:00:00 - Feat.: - Title: Dôležitý dopravný uzol na severe mieri k míľniku. Kľúčový most však blokuje stanica miestneho podnikateľa 05 - Modified: 2024-04-30 05:23:24 - Feat.: - Title: Obchvat Žiliny či 160-ka do Košíc. Toto sú najdrahšie projekty, ktoré nám pomohol zaplatiť Brusel
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
01. máj 2024 02:11