O zákazku sa zaujímali aj českí dopravcovia. Ministerstvo dnes informovalo, že po prehodnotení pôvodných podmienok súťaže je pripravené vypísať nový tender.
"Pôvodne vypísaná súťaž na prevádzkovateľa vlakov Bratislava-Banská Bystrica nám ukázala viac nedostatkov. Je našou úlohou sa z nich poučiť a nastaviť nové podmienky tak, aby sme mohli odštartovať liberalizáciu tratí na Slovensku. Chceme zabezpečiť komplexnú obslužnosť územia nielen diaľkovými vlakmi, ale aj vlakmi v regiónoch či prímestskými spojmi," uviedol slovenský minister dopravy Arpád Érsek.
Pôvodnú súťaž ministerstvo vypísalo za predchádzajúcej vlády premiéra Roberta Fica v novembri 2015. Podľa skorších informácií sa o zákazku zaujímali napríklad České dráhy, Leo Express, RegioJet alebo česká pobočka Deutsche Bahn Arriva. Zatiaľ nie je známe, kedy Slovensko vyhlási nový tender.
Prepravu pasažierov vo vlakoch na 230 kilometrov dlhej trati medzi slovenskou metropolou a Banskou Bystricou teraz zabezpečuje štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Jazda po železničnej trati, ktorá neprešla výraznejšou modernizáciou, teraz zaberie asi tri a pol hodiny a vlaky tam jazdia zvyčajne v dvojhodinovom intervale.
Skúsenosti so štátom dotovanou osobnou vlakovou dopravou na slovenskom má tiež dopravca RegioJet podnikateľa Radima Jančura. V roku 2012 začal RegioJet prevádzkovať dotované vlaky na regionálnej trati z Bratislavy do 100 kilometrov vzdialeného Komárna na juhu Slovenska.
Ide o prvú a doteraz jedinú vnútroštátnu trať na Slovensku, kde súkromný dopravca zabezpečuje osobnú prepravu s finančnou podporou štátu. Zadaniu zákazky RegioJetu ale nepredchádzala otvorená súťaž.