Americký koncern Ford Motor, podobne ako ostatní konkurenti, pracuje na autonómnych vozidlách. Pri testoch však narazil na neočakávaný problém. Technici, ktorí monitorovali jazdu, začali zaspávať.
Vývojári sa snažili prebrať technikov zvonením, varovnými kontrolkami, vibrujúcimi sedadlami či trasúcim sa volantom. Dokonca do vozidla posadili druhého technika. Každý pokus zlyhal. Plynulá jazda bola príliš upokojujúca a technici mali problém udržať pozornosť.
"Sú to školení technici, ktorí sú tam, aby sledovali, čo sa deje," cituje agentúra Bloomberg vývojového šéfa Fordu Raja Naira. "Je však v ľudskej povahe, že vozidlu dôverujete čoraz viac a nadobudnete dojem, že nemusíte venovať pozornosť situácii."
Snaha prebudiť technikov napokon viedla k radikálnemu riešeniu. Ford sa rozhodol, že z vozidla odstráni nielen človeka, ale aj volant, brzdy a plynové pedály. Koncern tak úplne odbočil od prevažujúcej stratégie ostatných automobiliek, ktoré sa stále spoliehajú na to, že človek v kritickej situácii zasiahne do riadenia.