Škoda Auto začína čoraz viac profitovať zo svojho pôsobenia na čínskom trhu. Z každého auta tu má síce v priemere stále o polovicu menej než v Európe, avšak len z licenčných poplatkov z tovární, ktoré v Číne škodovky vyrábajú, mala česká automobilka vlani 3,385 miliardy korún (125,12 milióna eur). Podľa výročnej správy za minulý rok tak firme z Číny prišlo najviac peňazí v histórii.
Novinkou v príjmoch z Číny sú peniaze z dividendy od firmy SAIC. V tamojšej automobilke, ktorú má Volkswagen spoločne s čínskymi partnermi, vlani Škoda Auto získala 1-percentný podiel za 9 miliárd korún (330 miliónov eur). Vlani už dostala za svoju kapitálovú účasť dividendy vo výške 897 miliónov korún (viac ako 33 miliónov eur).
Odbyt narástol
Z každého auta v Číne získa Škoda Auto približne 10-tisíc korún (takmer 370 eur), čo v porovnaní s inými trhmi predstavuje necelú polovicu. Napriek tomu je Čína pre Škodu mimoriadne dôležitá: pomáha rozložiť náklady na vývoj nových áut.
Škode vlani v Číne rástol odbyt rýchlejšie než celkové predaje, medziročne stúpol o 12 percent. V Číne už automobilka predstavuje niektoré modely prvýkrát, na nadchádzajúcom autosalóne v Šanghaji napríklad bude mať premiéru koncept elektromobilu.
Počíta s prudkou expanziou
Automobilka počíta v Číne s prudkou expanziou: počas ďalších troch rokov tu chce zdvojnásobiť svoj predaj. Potenciál v raste vidí hlavne v modeloch športovo-úžitkových vozidiel (SUV). Kodiaq sa bude v Číne vyrábať v mierne odlišnej verzii od európskej, okrem toho automobilka pre Čínu vyvíja ešte menšie auto kategórie Crossover Utility Vehicle (CUV).
V Číne sa predáva už celkovo sedem rôznych modelov Škody, teda s výnimkou modelu Citigo, kompletná modelová ponuka automobilky. Škodovky sa vyrábajú v piatich rôznych závodoch, tento rok tu začne aj výroba Kodiaqu.