StoryEditor

Otvorili technicky najnáročnejší diaľničný úsek na Slovensku za 417 miliónov, má vyše 15 kilometrov

10.06.2017, 14:02
Autor:
TASRTASR
Nový úsek diaľnice vedie až po hraničný priechod do Poľska.

Diaľničný úsek D3 Svrčinovec - Skalité v celkovej dĺžke viac ako 15 kilometrov od križovatky Svrčinovec po hraničný priechod do Poľska dnes slávnostne otvorili pre motoristov.

Podľa ministra dopravy a výstavby SR Árpáda Érseka (Most-Híd) pomôže novootvorená diaľnica na trase európskeho dopravného koridoru v severojužnom smere odľahčiť hraničné priechody Trstená na Orave (s Poľskom) a Svrčinovec (s Českom).

"Ide o unikátne dielo, postavené v ťažkom teréne, čo vždy ovplyvňuje aj cenu stavby. Je to jeden z kľúčových úsekov diaľnice D3, ktorá spojí veľmi perspektívne regióny Poľska, Česka a Slovenska. A zatraktívni tento región pre investorov a podporí tvorbu nových pracovných miest," povedal minister dopravy a výstavby SR.

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ján Ďurišin doplnil, že náklady na výstavbu celého úseku sa pohybovali vo výške 417 miliónov eur.

"Úsek Svrčinovec – Skalité je zatiaľ technicky najnáročnejším dielom, postaveným v rámci cestnej infraštruktúry na Slovensku. Nachádza sa na ňom 402 stavebných objektov, dva tunely (Poľana 898 metrov a Svrčinovec 420 metrov) a 29 mostov. Zaujímavosťou stavby je najvyšší mostný objekt na Slovensku a v strednej Európe – Valy, ktorý má výšku 84 metrov a je dlhý 605 metrov," uviedol Ďurišin.

Osobné automobily ušetria cestou po diaľnici Svrčinovec – Skalité – štátna hranica s Poľskom deväť minút času oproti ceste prvej triedy, ktorá je o 2,17 kilometra dlhšia. "Význam novej diaľnice sa ešte zvýši po dokončení nadväzujúceho úseku Čadca, Bukov – Svrčinovec, ktorý bude obchvatom Čadce a odľahčí aj obec Svrčinovec. Plánované dokončenie tohto úseku, ktorý je momentálne vo výstavbe, je na konci roka 2020," informovalo ministerstvo dopravy a výstavby SR.

Diaľnica D3 Svrčinovec – Skalité je postavená v polovičnom profile, v dĺžke 11 265 metrov. V plnom profile je kompletná križovatka Svrčinovec, vrátane predportálových úsekov tunela Svrčinovec a Poľana v celkovej dĺžke 1017 metrov.

Projekt výstavby diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité bol rozdelený na dve fázy. Prvá fáza bola financovaná z Operačného programu Doprava, na druhú fázu prispejú fondy Európskej únie v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Úsek D3 Skalité – štátna hranica bol postavený ešte v roku 2005, nebolo však možné ho sprejazdniť, keďže nebol napojený na cestnú sieť. Do užívania motoristom bol preto odovzdaný až spolu s úsekom D3 Svrčinovec – Skalité.

Google maps

01 - Modified: 2024-05-06 10:53:45 - Feat.: - Title: Právny štát v Poľsku už nie je ohrozený, uvádza eurokomisia. Chce uzavrieť konanie voči Varšave 02 - Modified: 2024-05-04 10:14:41 - Feat.: - Title: Po Nemecku a Česku hlási aj Poľsko, že sa stalo terčom ruských kyberútokov 03 - Modified: 2024-05-02 16:22:33 - Feat.: - Title: Brusel je hrozbou pre demokraciu v Európe, tvrdí poľský expremiér Morawiecki 04 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur 05 - Modified: 2024-05-02 14:45:45 - Feat.: - Title: Poľská polícia zatkla v súvislosti s útokom na synagógu 16-ročného mladíka
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. máj 2024 15:43