Objem internetovej reklamy dosiahol v minulom roku na Slovensku viac ako 75,5 miliónov eur. V medziročnom porovnaní je to nárast o 14,7 percenta. Ako ďalej informovalo združenie IAB Slovakia, sumárny pohľad na vývoj online reklamy je významne ovplyvnený odhadovanými číslami nadnárodných nečlenských a domácich hráčov.
Firma pristúpila k prerozdeleniu objemu nečlenských médií medzi takzvané paid for search a display. Preto medziročné porovnanie nie je možné. Zo sumárneho pohľadu dosiahla kategória display 48 percent z celkových príjmov a paid for search 25 percent. Kategória classifieds and directories evidovala podiel 25 percent na celkových príjmoch. Ide podľa vyjadrení združenia o progresívne rastúci typ reklamy, kde bol medziročný nárast o 20 percent.
V minulom polroku združenie percentuálne zhodnotilo aj vývoj v oblasti mobilnej a video reklamy členov. Vlaňajší objem v tejto oblasti bol približne 1,6 miliónov eur. V medziročnom porovnaní príjmy členov z video reklamy poklesli, avšak príjmy z mobilnej reklamy vzrástli.
"Tento segment je však vzhľadom k tomu, že ho tvorí iba niekoľko hráčov, výrazne závislý od individuálnych projektov týchto hráčov a ich klientov," uviedlo združenie. Zároveň dodalo, že podiel mobilnej reklamy výrazne zaostáva za realitou trhu, kedy 1,6 miliónov mobilných užívateľov predstavuje už takmer 48 percent z celkového počtu užívateľov.
IAB Slovakia, predtým Asociácia internetových médií, vznikla v máji 2005 ako združenie subjektov pôsobiacich na slovenskom internetovom trhu. Jej cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia 36 členov.