Najväčšej juhokórejskej automobilke Hyundai Motor Co. klesol v minulom roku čistý zisk o 13 percent na 6,42 bilióna wonov (4,91 miliardy eur), čo je najnižší údaj za päť rokov.
Na výsledky firmy má negatívny vplyv hlavne vysoká konkurencia v automobilovom priemysle, pokles predaja v Číne, ktorý zatienil aj rast predaja v USA, Európe a na domácom trhu a motivačné opatrenia. Firma súčasne v dnešnom vyhlásení varovala, že výhľad na tento rok zostáva neistý.
Pokles zisku o 20 percent
Zisk Hyundai vlani klesol už tretí rok za sebou a spoločnosť pritom prvýkrát od roku 2008 nesplnila plán predaja, keď dodávky do Číny prvýkrát od roku 2007 klesli a nepriaznivý vývoj výmenných kruhov znížil zisk v Rusku a Brazílii. Tento rok čaká spoločnosť najslabší rast predaja od roku 2006. Tržby sa vlani zvýšili o tri percentá na 92 bilióna wonov (71,1 miliardy eur).
V samotnom štvrtom štvrťroku čistý zisk klesol o osem percent na 1,53 bilióna wonov. Pokles zaznamenala automobilka už ôsmy štvrťrok za sebou. Analytici oslovení agentúrou Thomson Reuters očakávali v priemere zisk 1,6 bilióna wonov. Tržby sa zvýšili o päť percent na 24,76 bilióna wonov. Prevádzkový zisk klesol o 20 percent na 1,52 bilióna wonov .
Stimuly na predaju v USA
Hyundai je spolu so svojou dcérskou spoločnosťou Kia Motors piatym najväčším výrobcom áut na svete. Automobilka vo štvrtom štvrťroku výrazne zvýšila svoje stimuly na predaju, najmä v Spojených štátoch, aby odvrátila pokles celoročného predaja.
Už skôr automobilka uviedla, že jej odbyt zostal vlani bez zmeny na 4,96 milióna vozidiel. Cieľom automobilky pritom bolo predať 5,05 milióna vozidiel.