Ceny ropy sú na 12-ročných minimách, motoristi sa tešia z lacnej nafty či benzínu, bokom však nezostáva ani biznis. Nižšie náklady pozitívne zasahujú do biznis plánov dopravných a prepravných spoločnosti, ktoré si môžu dovoliť zlacňovať. „Kým v decembri 2014 bola výška palivového príplatku 17,5 percenta, tento december to bolo len 13 percent,“ ilustruje zníženie cien Mária Džundová, marketingová riaditeľka doručovateľskej firmy TNT Slovensko. Úpravu cenníkov potvrdila pre HN aj spoločnosť DHL.
Čítajte viac: Ropa sa prepadne ešte hlbšie
V ďalšom období by tento trend mal pokračovať. Ceny čierneho zlata totiž atakujú dlhoročné rekordy a analytici pochybujú o tom, že sa táto komodita tak skoro odrazí od dna. Faktory, ktoré tlačia cenu čierneho zlata smerom dole, totiž naďalej pretrvávajú. Jej ponuka prevažuje nad dopytom a jej exportéri sa nechystajú znížiť produkciu, pretože sa boja o straty trhov. Aj preto sa na slovenských čerpačkách predáva liter nafty už pod jedno euro.
Na lacnejšie cestovanie by sa mali pripraviť aj cestujúci. Napríklad Student Agency začala predávať lístky na trase Bratislava – Viedeň za štyri eurá. „Túto cenu sme mohli nastaviť aj kvôli nižším cenám pohonných látok a napriek nízkej cene je táto linka zisková,“ tvrdí Ivana Kašická, riaditeľka českého autobusového dopravcu Student Agency. Úpravu cestovného pripustil napríklad aj autobusový dopravca Arriva. Podľa Petry Helecz, manažéra marketingu a komunikácie Arrivy u nás, tak dôjde na linkách, kde si cenu stanovuje sama spoločnosť.