Taliani pre krízu šetria a obchody v krajine zrejme čaká slabá vianočná sezóna. Informovala o tom agentúra APA.
V decembri minie každá talianska rodina na Vianoce v priemere 400 eur, vyplýva zo štúdie poradenskej spoločnosti Deloitte. To je o 8 % menej ako vlani. Ešte v roku 2009 dávali talianske domácnosti na Vianoce 665 eur.
Taliani šetria na vianočných darčekoch a obmedzujú aj výdavky na dovolenky a potraviny. "To už nie je zníženie spotreby. Radikálne sa zmenilo správanie v Taliansku. Obdobie konzumu je už minulosťou, kríza a technologické inovácie spôsobili hlbokú zmenu spotrebiteľských návykov," myslí si expert Deloitte Dario Righetti.
Podľa Righettiho šesť z desiatich spotrebiteľov nenakupuje impulzívne. Najdôležitejšími faktormi pri výbere vianočného darčeka sú zľavy a kvalita. Taliani tiež čoraz častejšie nakupujú cez internet. A vianočné peniaze, ktoré si ušetria, sa použijú predovšetkým na platenie účtov a daní.