Ak sa Slováci rozhodnú opustiť svoju banku, urobia tak najmä pre nižšie poplatky a vyšší komfort. Podľa prieskumu spoločnosti EY sa počas posledných 12 mesiacov 41 % klientov po negatívnej skúsenosti so svojou predošlou bankou rozhodlo pre otvorenie účtu v inej banke.
Ako ukázal prieskum, výmena starej banky za novú nie je výnimočný jav a klienti hľadajú lacnejšiu alternatívu a lepšie služby. Podľa prieskumu negatívnou skúsenosťou pre 32 % respondentov sú aj vysoké poplatky a 54 % uviedlo, že výmenou banky získali lepší prístup a lepšie služby.
Klienti bánk tak čoraz lepšie dokážu zadefinovať svoje požiadavky voči banke, sú agilnejší, nenechajú sa odbiť a od svojej banky žiadajú zľavy či iný prístup. Ak ich preferencie nie sú naplnené, jednoducho zmenia banku. „Zmenou môžu klienti nepriamo tlačiť na samotné banky, aby neustále zlepšovali svoje služby a poskytovali konkurenčné ceny. Ak by sa takto správal každý nespokojný klient, som presvedčený, že služby, ako aj poplatky, by boli v mnohých prípadoch priaznivejšie," tvrdí odborník portálu Finančná hitparáda Maroš Ovčarik.
Pribúdajúci počet klientov hlási aj online banka Zuno. Podľa jej štatistík prichádza až 60 % nových klientov z väčších bánk, ako sú Slovenská sporiteľňa, VÚB a ČSOB. "Ako najčastejšiu príčinu odchodu uvádzajú klienti zvyšujúce sa poplatky, ktoré v priemere môžu dosiahnuť 90 eur za rok," uviedol v správe pre médiá šéf predaja banky Zuno Ján Bača.
Kamenné banky však majú skúsenosti s tým, že klienti si okrem účtu v ich kamennej pobočke otvárajú účty zároveň aj v online bankách. Na druhej strane, pred definitívnym odchodom z kamennej banky zvažujú aj výhody, ktoré im prináša. Napríklad klientov, ktorí si na svoj bežný účet nechávajú posielať príjem, banka v rámci vernostného systému môže odmeniť tým, že im ponúkne výhodnejšie podmienky pri hypotéke.