Švajčiarska spoločnosť Swatch Group zaznamenala v roku 2014 väčší ako očakávaný pokles zisku. Dôvodmi boli jednorazové náklady na expanziu, ale aj požiar v továrni. Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.
Čistý zisk najväčšieho výrobcu hodiniek na svete vlani klesol medziročne o 26,6 % na 1,42 miliardy frankov (1,08 miliardy eur), zatiaľ čo analytici odhadovali, že sa zníži o niečo menej na 1,53 miliardy CHF.
Prevádzkový zisk spoločnosti, ktorá je vychýrená značkami luxusných hodiniek ako Omega, Tissot alebo Brequet, minulý rok tiež klesol, a to o 24 % na 1,8 miliardy CHF. Dôvodom boli zvýšené náklady na marketing v USA, Japonsku a Číne v druhej polovici roka a sponzorovanie zimnej olympiády v Soči v prvej polovici roka 2014. Okrem toho spoločnosť vlani zvýšila investície do nových výrobných zariadení a obchodov. Navyše, požiar v továrni stál firmu 200 miliónov CHF.
Vlaňajšie hrubé tržby Swatch pritom vzrástli o 4,6 % na 9,22 miliardy CHF, čo sa zhoduje s odhadmi analytikov, a pri konštantných menových kurzoch sa zvýšili o 6,1 %.