Vo Vysokých Tatrách mali už všetko premyslené. Podnikatelia združení v Oblastnej organizácii cestovného ruchu Región Vysoké Tatry si založia vlastnú cestovku. Tá im bude voziť nových turistov z Veľkej Británie a Izraela rovno „do dvora“.
Na rozbeh novej cestovky použijú 160-tisíc eur z dotácie, ktorú jej každý rok poskytuje štát. Avšak tu leží kameň úrazu, na ktorý narazili. Dotácia je totiž určená na propagačné a marketingové aktivity, nie podnikateľské.
Čítajte viac: Tatranský projekt „cestovka za štátne“ naráža
„Medzi oprávnenými aktivitami oblastných a krajských organizácií cestovného ruchu, ktoré sú jedinými príjemcami poskytovaných dotácií zo štátneho rozpočtu, nie je uvedená podnikateľská činnosť v zmysle cestovnej kancelárie,“ hovorí pre HN hovorca rezortu Martin Kóňa.
Ide pritom o ďalšiu kontroverziu novej cestovky. Nie všetci Tatranci sú jej existenciou nadšení. Tvrdia totiž, že organizácia zakladá konkurenta vlastným členom a ohrozuje voľný trh.