Vďačí za to najmä rozširovaniu predaja hlbšie do vnútrozemia, a tiež ponuke zahraničných značiek. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Najväčší on-line obchod v Číne chce priniesť klientom na domácom trhu viac kvalitných zahraničných produktov. Pokračuje tiež v rozširovaní predaja do odľahlejších oblastí, aby si zabezpečil udržateľný rast odbytu. Uviedol to dnes podpredseda predstavenstva Joseph Tsai.
Čínska ekonomika vlani vzrástla "len" o 6,9 %, čo bolo jej najpomalšie tempo za vyše 25 rokov. Alibaba sa chce preto sústreďovať na spotrebiteľskú silu zhruba polovice obyvateľov Číny, ktorí žijú mimo veľkých miest. Snaží sa expandovať aj do transformujúcich sa ekonomík, ako sú Rusko a Brazília.
Vďaka tohoročnému obratu by Alibaba Group mohla z hľadiska príjmov obsadiť šiestu priečku v rebríčku najväčších provinčných ekonomík v krajine. Chce sa priblížiť k svojmu cieľu, ktorým je predbehnúť americký maloobchodný reťazec Wal-Mart Stores. Ten mal vlani tržby vo výške 482 miliárd USD (427,34 miliardy eur).
Transformácia čínskej ekonomiky na hospodárstvo, ktorého motorom sú domáce výdavky, a nie priemyselná produkcia, hrá Alibabe do karát. A hoci má globálne ambície, čínsky trh je pre spoločnosť kľúčový, podieľa sa zhruba 90 % na jej príjmoch.
Podľa čínskeho štatistického úradu domáca spotreba sa vlani podieľala zhruba 66 % na hrubom domácom produkte (HDP) krajiny, čo je viac ako 51 % v predchádzajúcom roku 2014.
Alibaba sa snaží pomáhať pri rozširovaní internetu na vidiek a prišla s ponukou počítačov s internetom zadarmo. Na konci januára bola Alibaba "prítomná" v 12.000 dedinách po celej krajine.