Dánsky výrobca stavebníc nestihol dopyt uspokojovať, rozhodol sa preto pridusiť výdavky na reklamu a ubrať tak na publicite. Taktika vyšla. Firma v USA na rozdiel od zvyšku sveta nerastie.
Nezvyčajný krok, o ktorom referoval denník The Washington Post, zrejme zabral. Populárny výrobca hračiek znížil rozpočet na reklamu na konci minulého roka a podľa doterajších hospodárskych výsledkov to vyzerá, že krok zabral.
Lego sa teší celosvetovému rastu už desiatky rokov. V posledných dvanástich rokoch si zvyklo na medziročný rast o 15 percent, predaje v USA po nezvyklom kroku však počas prvých šiestich mesiacov tohto roka zostali na minuloročnej úrovni.
Príjmy v Ázii a Afrike naproti tomu rástli dvojciferne. Celosvetovo Lego zvýšilo tento rok za pol roka svoj obrat o 11 percent na zhruba 2,35 miliardy dolárov.
Lego je najúspešnejší výrobca hračiek na svete. Ďalší veľký svetový hráč na poli hračiek Mattel, ktorý je výrobcom bábik Barbie, si prišiel za pol roka k tržbám 1,83 miliardy dolárov.
Agentúra Reuters uviedla, že výdavky na marketing okresal dánsky výrobca stavebníc vo chvíli, keď mu predaje medziročne rástli o 25 percent. Dôvodom bolo, že spoločnosť nebola schopná uspokojiť dopyt v Severnej Amerike a potrebovala si vydýchnuť, aby zvýšila kapacitu vo svojich továrňach a nabrala ďalších ľudí.
"Cítime, že je potrebné investovať a vytvoriť priestor pre to, aby sme sa mohli nadýchnuť," vysvetlil nezvyčajný krok finančný riaditeľ firmy John Goodwin.
Rodinná firma Lego vznikla v roku 1932 v Dánsku. Tvorca celosvetovo najpopulárnejšej stavebnice vybudoval okrem iného aj šesť zábavných parkov Legoland, vlastnú sieť 125 vlastných značkových obchodov a stojí za vznikom množstva videohier. Na plátna kín v roku 2014 spoločnosť priniesla film Lego Movie, ktorý zarobil 468,1 milióna dolárov.
Finančný riaditeľ teraz uisťuje, že sa firma v Amerike určite čoskoro vráti k rastu. "S našimi obchodnými partnermi veľmi tvrdo pracujeme na príprave dôležitej vianočnej sezóny v druhej polovici roka 2016 tak, aby sme sa vrátili k rastu," povedal.
Spoločnosť investuje do svojich tovární aj v ďalších krajinách sveta. Stavia napríklad svoju prvú továreň v Číne a vylepšuje svoje fabriky v Mexiku, Maďarsku a Dánsku. V prvej polovici tohto roka zvýšila počet zamestnancov o 3 500 na 18 500, uviedol denník The Wall Street Journal.