Štátom podporovaný predaj osobných áut v Číne pokračuje. DPA sa odvoláva na štúdiu poisťovne úverov Euler Hermes. Výhody z neho majú predovšetkým domáce automobilky. Zníženie dane na autá základnej a strednej triedy pomohli čínskym výrobcom k tomu, aby dosiahli podiel na trhu 43 percent. Dnes o tom informovala dcéra Allianzu.
Ďalšími subvenciami na budúci rok môže čínsky automobilový trh vzrásť o 5 percent. Predaj vozidiel bude rásť najmä vďaka vnútrozemí, v ktorom idú na odbyt hlavne domáce modely. V aglomeráciách so silným znečistením ovzdušia bude dochádzať k ďalšiemu obmedzovaniu predaja.
V Šanghaji a Pekingu si môže človek kúpiť nové auto, keď má šťastie v losovaní. Na kúpu elektroauta sa predpis nevzťahuje. Štát podporuje predaj elektroáut od domácich výrobcov subvenciou do 15-tisíc eur.
V aglomeráciách predávajú nemecké automobilky autá strednej a vyššej triedy. Z rastu čínskeho trhu majú však úžitok aj ony. Obavy však vyvolávajú dlhé lehoty splatnosti faktúr a rastúca nesolventnosť kupujúcich. Euler Hermes očakáva, že platobná neschopnosť vzrastie medziročne o 20 percent. A platobná morálka sa v posledných rokoch v celej krajine výrazne zhoršila.
Podľa poisťovne vo Veľkej Británii, ktorá je druhým najväčším odbytiskom pre nemecké automobilky, v nasledujúcom roku dôjde k poklesu predaja osobných áut. Experti Euler Hermesu odhadujú, že bude 9-percentný.