StoryEditor

Kam s dieťaťom

15.04.2005, 00:00
Každá novinka prináša isté komplikácie a spravidla vyvolá väčšiu či menšiu vlnu odporu.

Každá novinka prináša isté komplikácie a spravidla vyvolá väčšiu či menšiu vlnu odporu. Keď sa nedávno začalo nahlas hovoriť o nevyhnutnosti prepravovať dieťa s výškou menšou ako 150 cm v osobnom aute iba na špeciálnej detskej sedačke, ozvali sa predovšetkým rodičia viacdetných rodín. Spočiatku som sa nazdával, že rodičia budú reptať najmä na cenu detských sedačiek, pretože cena tých najkvalitnejších sa približuje k voľakedajšej cene motocykla nižšej kubatúry. Omyl. Viacdetní rodičia okrem iného tvrdili, že na zadné sedadlo sa viac ako dve detské sedačky vedľa seba nezmestia, inak sa nedajú zatvoriť zadné dvere vozidla. Vzhľadom na to, že je zakázané dopravovať tretie a ďalšie malé deti, povedzme, v kufri, je organizovanie rodinných výletov vylúčené. Problém však môže nastať aj s prepravou dvoch detí, ak si k vám do auta zatúži sadnúť, povedzme, svokra, napríklad s priehľadnou zámienkou stvárniť ušľachtilú úlohu starej mamy. V rámci približovaniu sa normám Európskej únie je naša polícia neoblomná -- sedačky sa budú vyžadovať a basta! Inak hrozí pokuta a v prípade kolízie dokonca vážne zranenie prepravovaného dieťaťa. Našťastie, problém s detskými autosedačkami sa týka iba malého počtu rodín. Tie početnejšie totiž spravidla nemajú peniaze na auto a tie majetnejšie zas poväčšine nemajú záujem o deti. Nemusíte, samozrejme, so mnou súhlasiť, no výskumy hovoria jasnou rečou, že priority sa aj na Slovensku radikálne zmenili. Dnes je očividný trend nie mať tri deti a jedno auto, ale jedno dieťa a tri autá.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. jún 2024 08:49