V Programovom vyhlásení vlády SR z roku 1998 je nedostatočne zvýraznená potreba budovania informačnej spoločnosti (IS), spoločnosti utváranej na poznaní, otvorenej komunikácii s presahom informačných technológií do jej hospodárskeho, sociálneho a kultúrneho vývoja. Súčasné prebudenie nastalo - okrem realizovaného projektu INFOVEK - až z dôvodov neutešenej situácie na telekomunikačnom a internetovom trhu, doslovného ohrozenia rozvoja internetu. Akosi sa pozabudlo na skutočnosť, že SR je zapojená do medzinárodnej koordinačnej komisie krajín strednej a východnej Európy a Európskej komisie pre IS (JHLC). V dokumentoch sa uvádza, že pri budovaní IS významnú úlohu zohrávajú informačné a komunikačné technológie a žiaducou technickou podmienkou rozvoja internetu a elektronického obchodu je hlavne kvalitná a široko dostupná telekomunikačná štruktúra s prijateľnou výškou taríf na prístup do internetovej siete. Na riešenie daného stavu nestačí prijímať krátkodobé riešenia, ale pristúpiť k systémovým zmenám aj v tejto oblasti v zhode s postupom napríklad v krajinách V4 a Slovinska. Je pravda, že mnohé cenové diskrepancie vyrieši trh a odstránenie monopolu v roku 2003. Avšak vstúpiť do tohto prostredia s terajším stavom a pripravovanými cenovými úpravami pri zriadení linky a používaní internetu v roku 2002 by bolo nežiaduce. Pozitívne zmeny však môže priniesť uvažovaná novela telekomunikačného zákona, ktorá by znamenala zlacnenie prístupu na internetovú sieť pre právnické i fyzické osoby. Škoda, že pri predaji 51-percentného balíka Slovenských telekomunikácií Deutsche Telekom AG sa nedohodla podpora zahraničnej firmy pre projekt INFOVEK a primerané ceny internetu na Slovensku (pri zohľadnení kúpyschopnosti obyvateľstva).V zahraničí veľké firmy financujú takéto projekty. Budúcnosť internetu v SR by dnes iste nevyzerala tak žalostne, čo je dôsledok monopolné postavenia a rozhodovania v tejto oblasti bez vytvárania podmienok na vyváženú liberalizáciu trhu. Rozvoj informačných technológií (IT) a internetizácie sa musí stať jedným z najdôležitejších pilierov štátnopolitických záujmov. V susednom Maďarsku sú dnes už takmer všetky školy pripojené na internet a vyše 80 % škôl má viac než 10 PC. Podobne postupuje aj ČR a Poľsko. Na Slovensku sú stále nedostatočné kroky Telekomunikačného úradu SR, dlhé je rozhodovanie Protimonopolného úradu SR a dokonca sledujeme nerešpektovanie rozhodnutia Najvyššieho súdu SR, konkrétne v kauze UPC. Chýba znalosť veľkosti zdrojov z príjmov firiem podnikajúcich v oblasti telekomunikácií a zdôvodnenia oprávnenosti zvyšovania cien s dosahom na právnické a fyzické osoby. Kým svet je už nasmerovaný do digitálnej dekády, Slovensko smeruje do útlmu žiaduceho rozvoja internetovej siete. Napríklad ceny za pripojenie na internet sú reálne najvyššie spomedzi všetkých krajín OECD, ktorej je SR členom. Podporu internetizácie spoločnosti možno uskutočňovať prostredníctvom priamych i nepriamych stimulov, vytváraním zodpovedajúceho, transparentného a nekorupčného trhového prostredia a právnych regulatív. Prednostne podporiť vznik neštátneho fondu pre internatizáciu škôl, vzdelávacích, vedeckých a kultúrnych zariadení, prostredníctvom každoročného kapitalizovaného výnosu, z privatizácie vyčlenenej sumy do fondu vo výške minimálne 2 miliárd Sk. Je to systémový krok, ktorý však vyžaduje aj transparetnosť, spravodlivé rozhodovanie a najmä poriadok.