Ministerstvo dopravy v piatok vydalo vyhlásenie, v ktorom jeho hovorca Marián Jánošík tlmočil názory na situáciu v zabezpečení letových prevádzkových služieb. Podľa neho nie je rezortu jasné, prečo štrajkujúci dispečeri tak tvrdošijne trvajú na odvolaní svojho šéfa Romana Bíra. Zároveň sa však vo vyhlásení konštatovalo, že boli pomenované problémy a mohli by sa určiť spôsoby a termíny ich plnenia. Ak sú teda v podniku Letové prevádzkové služby natoľko závažné problémy v oblasti bezpečnosti riadenia letovej prevádzky, že sa nimi zaoberá ministerstvo dopravy a bol dispečermi vyhlásený štrajk, je zrejme namieste otázka, ako jeho generálny riaditeľ viedol tento podnik.
Navyše uzavretie vzdušného priestoru je problémom prekračujúcim hranice Slovenska. A ak ministerstvo vyhlasuje, že prevádzková kapacita je stabilizovaná, netvrdí pravdu. Nielen že cez našu krajinu neprelietavajú lietadlá. Výrazné sú aj finančné straty, ktoré z toho pre Letové prevádzkové služby vyplývajú.
Populistickým tvrdením z úst ministra dopravy Ľubomíra Vážneho bola aj požiadavka zvyšovania platov, ktorá v skutočnosti zo strany dispečerov nebola nastolená. A čo je najzarážajúcejšie, rezort dopravy namiesto toho, aby sa otázku štrajku a obnovenia navigačných služieb nad našou krajinou snažil čo najrýchlejšie riešiť, iba deklaruje, že je pripravený rokovať a zároveň nechce rokovať. Podporu štrajkujúcim pritom vyhlásila aj Medzinárodná federácia pracovníkov dopravy, ktorá zároveň ministra Vážneho vyzvala, aby zasiahol do situácie a zabezpečil, aby sa všetky strany podieľali na jej riešení. Na Slovensku máme tak ďalší medzinárodný škandál, a, žiaľ, opäť s otvoreným koncom.
Vladislav Doktor, Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.