StoryEditor

Súboj vyhrávajú makléri

08.02.2005, 23:00
Podľa neoficiálnych informácií si na konci januára zmluvu o odkladaní na dôchodok v druhom pilieri podpísalo v Allianz -- Slovenskej Dôchodkovej správcovskej spoločnosti 130-tisíc, v Credit Suisse Life & Pensions 110-tisíc a vo VÚB Generali 80-tisíc ľudí.

Podľa neoficiálnych informácií si na konci januára zmluvu o odkladaní na dôchodok v druhom pilieri podpísalo v Allianz -- Slovenskej Dôchodkovej správcovskej spoločnosti 130-tisíc, v Credit Suisse Life & Pensions 110-tisíc a vo VÚB Generali 80-tisíc ľudí. Aj keď výsledky DSS môže spoločnosť podľa vyhlášky ministerstva práce zverejniť najskôr po 12 a počet klientov až po 18 mesiacoch od začatia vytvárania dôchodkových fondov, z neoficiálnych čísel vyplýva, že tri firmy ovládajú 80 percent trhu. Komunikačná kampaň DSS nastúpila v médiách už v poslednom kvartáli minulého roka, pretože od novembra mohli dôchodkové správcovské spoločnosti s klientom podpísať zmluvu o budúcej zmluve. Údaje o výdavkoch dôchodkových správcovských spoločností na reklamu a neoficiálne údaje o etablovaní silnej trojky na trhu DSS už po pár mesiacoch ukazujú, že o trhovom podiele nerozhodoval priestor v médiách, ale veľkosť maklérskych a pobočkových sietí jednotlivých spoločností. Najvyššiu tzv. spontánnu znalosť značky podľa TNS AISA v skúmanom období október -- november 2004 dosiahla Allianz -- Slovenská DSS, nasledovaná Credit Suisse a VÚB Generali. Poradie marketingového prieskumu korešponduje s aktuálnym poradím na trhu.
Aj keď medzi spontánnou znalosťou spomínaných DSS boli len malé rozdiely, objemy finančných prostriedkov preinvestovaných v reklame sa výrazne líšili. Na čele stála Credit Suisse a jej strategický partner Poštová banka. Ich hrubé výdavky za október -- november 2004 presiahli 200 miliónov. Allianz -- Slovenská DSS a VÚB Generali dali na kampaň v tom istom období trikrát až štyrikrát menej.
Prvé mesiace druhého piliera potvrdili, že Slováci s vidinou vyššieho dôchodku investovali prevažne do rastového, a teda najviac rizikového fondu. Pri výbere správcovskej spoločnosti klienta neovplyvňovala reklama na produkty DSS, ale dostupnosť služieb dôchodkovej správcovskej spoločnosti. Credit Suisse a Allianz -- Slovenská DSS, ktorá stavila na partnerstvo s našou najväčšou bankou Slovenskou sporiteľňou, mali totiž pri štarte kampane najviac licencovaných maklérov.
Trh DSS zatiaľ nenarástol o toľko, aby limit 50-tisíc klientov splnili všetci, ktorí na výkon činnosti dostali povolenie Úradu pre finančný trh. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností, ktorá zastrešuje všetky DSS okrem Credit Suisse, takýto scenár neočakáva. Nevylučuje však zlučovanie slabších so silnejšími. Nemá preto zmysel, aby sporitelia na penzie s podpisom zmluvy čakali do zverejnenia prvých oficiálnych čísel o presnom počte klientov a o výnosoch.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. január 2025 23:49