StoryEditor

Silná mena?

17.01.2007, 23:00

Informácie uznávanej európskej inštitúcie ACEA (European Automobile Manufacturers Association), ktorá zhromažďuje údaje o registrácii nových osobných automobilov v celej Európe, majú silnú výpovednú hodnotu. Z nich sa dá ľahko vyčítať, aká je kúpna sila jednotlivých krajín z hľadiska počtu obyvateľov a prírastku áut. Podľa údajov, ktoré boli embargované do 16. januára 2007, najviac osobných áut predali v Nemecku (takmer 3,5 mil.), potom nasledujú (nad 2,3 mil.) Veľká Británia a Taliansko, ďalej je s dvoma miliónmi Francúzsko, nad miliónovú hranicu sa dostalo aj Španielsko. No potom nasleduje medzera a tesne nad pol milióna áut zaregistrovali len v Belgicku, kým Holandsko sa nad túto hranicu tesne nedostalo.
Z nových členských štátov Európskej únie má šesťmiestnu bilanciu Poľsko (239 tis.), Maďarsko (193 tis.) a Česko (takmer 124 tis.). Na hranici 60 000 kusov sa zastavilo Slovinsko a Slovensko.
V porovnaní s dvojmiliónovým Slovinskom, kde je od začiatku roka 2007 platidlom euro, však Slovensko ťahá za veľmi kratší koniec. Nehovoriac o Fínsku či Dánsku, kde žije približne toľko ľudí ako na Slovensku. Tam ročne zaregistrujú okolo 150-tisíc nových automobilov a toľko by ich mali na polícii registrovať aj na Slovensku. Kým sa tak nestane, kým nestúpne počet predaných áut na túto hranicu, darmo sa budeme utešovať, že koruna sa v porovnaní s eurom posilňuje. Reálnym ukazovateľom úspešnosti štátu je stále aj automobilový trh - nie množstvo ton spotrebovaných potravín. V kontexte s celkovým počtom 15,365 mil. zaregistrovaných nových osobných automobilov na starom kontinente zostáva päťmiliónové Slovensko s 59 tisícmi registrácií aj naďalej iba prizerajúcim sa trpaslíkom.

Ivan Václavík, spolupracovník HN

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 22:12