StoryEditor

Autodróm

14.09.2006, 00:00

Máme národné divadlo, galériu, filharmóniu, tenisové centrum, čoskoro pribudne národný futbalový štadión, len národný autodróm na Slovensku stále chýba. Denné bilancie dopravných nehôd by mali konečne vyburcovať: v dopravnej výchove robíme zásadnú chybu. Lepšie povedané, štát nerobí, čo by mal. Húfne pribúdajú mladí šoféri a šoférky. Kým ich otcovia najprv jazdili v pomalých Trabantoch, škodovkách a žigulákoch, oni si priamo z autoškoly sadajú do dvojlitrových či trojlitrových supervýkonných áut. Veľké autá, silné motory - a šoférski učni za volantom a podľa toho to na cestách aj vyzerá. Práve na takom poriadnom autodróme, v ideálnych podmienkach, by si každý mohol odskúšať zvládnutie nečakaného šmyku, zákruty aj vo vyššej rýchlosti, správne brzdenie a pod. Po takýchto kondičných jazdách by aj začiatočníci lepšie pochopili, že netreba robiť prudké pohyby volantom vo veľkých rýchlostiach, že auto so zadným pohonom má sklon k pretáčavosti, že pridanie plynu v prípade predného náhonu dokáže auto aj pri vysokej rýchlosti "vytiahnuť" zo zákruty, a tak ďalej.
Nedávno "súperili" majitelia výkonných automobilov (Porsche, Lamborghini, Dodge Viper, BMW atď.) v bežnej premávke na akcii pod názvom Redline. Nezmyselne sa naháňali nedovolenou rýchlosťou naprieč krajinou. Teraz, tento víkend, majú príležitosť rozdať si to legálne - na zabezpečenej trati majstrovstiev Európy do vrchu na Pezinskej Babe. Dokedy Slovensko nebude mať autodróm, práve akcie tohto druhu sú veľmi osožné. A možno aj solventní sponzori, respektíve štát, by sa mali orientovať práve na podporu takýchto podujatí.
Ivan Václavík, Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
16. apríl 2024 17:53