Netreba byť v tejto problematike expertom, aby bol aj laickému čitateľovi zjavný rozpor medzi obsahom týchto dvoch tvrdení. Alebo - ak aj pripustíme pravdivosť oboch - tak z toho musí vyplynúť záver, že existujú spoločnosti, ktoré namiesto vyčkávania na "viac informácií" radšej aktívne konajú.
Príkladom je aj iná veľká firma s dosť netypickým miestom na trhu. Jej projektová manažérka sa obrátila na kanceláriu splnomocnenca s niekoľkými otázkami. Boli naozaj veľmi špecifické, ale riešenie sme našli a otázky zodpovedali. Aj týchto pár príkladov upevnilo moje presvedčenie, že neexistujú skutočné prekážky, ktoré by zodpovednému manažmentu bránili prípravy rozbehnúť.
Všetky základné východiská, termíny, princípy a taktiež návrh zákonnej úpravy menovej konverzie sú známe. Generálny zákon ako kľúčová norma je od mája verejne dostupný, prešiel riadnym pripomienkovým konaním a hoci aj zatiaľ čaká na schválenie vládou a parlamentom, zásadné zmeny väčšiny jeho ustanovení ťažko predpokladať.
Určite nikto vážne neočakáva ani to, že jedného rána nájde v pošte podrobný návod, čo, kedy a ako musí zabezpečiť. Je vecou a záujmom každého podnikateľa, aby sa na euro pripravil dobre a včas. V opačnom prípade sa ľahko môže dostať do nevýhody voči lepšie pripravenej konkurencii. Čo teda poradiť podnikateľom, ktorí stále váhajú? Preštudujte si Národný plán zavedenia eura a návrh Generálneho zákona. Vytvorte projektový tím, vymenujte projektového manažéra. Preverte, ktoré systémy a procesy bude treba meniť, vypracujte plán konverzie. Definujte a vyčleňte potrebné zdroje - ľudské aj finančné. Zbytočne neriešte vyriešené - komunikujte so zväzmi, s komorami, asociáciami... A najmä: začiatok zbytočne neodďaľujte. V tomto procese totiž viac než kdekoľvek inde platí, že čas sú (vaše) peniaze.
Igor Barát, splnomocnenec vlády SR pre zavedenie eura.
(Oficiálne dokumenty a ďalšie informácie sú na stránke www.euro.gov.sk)

