Za posledný štvrťrok roku 2013 oznámila spoločnosť Tesla rekordný predaj vozidiel. Príjmy spoločnosti sa v minulom roku vyšplhali na viac ako 2 miliardy dolárov a predaje dosiahli viac ako 22 tisíc vozidiel. Elektromobily sa v posledných rokoch tešia veľkému záujmu, čomu nasvedčuje aj rastúca sieť dobíjacích staníc a servisných stredísk, ktoré môžu pomôcť ďalšiemu rozšíreniu elektromobilov po celých Spojených štátoch. Podobné výsledky očakáva spoločnosť aj na trhoch v Európe a Číne.
Najväčšou novinkou z dielne Tesly v tomto období má byť výstavba tzv. gigatovárne na batérie. Tesla v súčasnosti vyrába komponenty batérií do elektromobilov vo viacerých továrňach a práve nová „gigatováreň“ by tak umožnila výrobu všetkých komponentov pod jednou strechou, čo by zároveň výrazne znížilo náklady a urýchlilo tempo inovácií.
Svojím spôsobom Tesla nemá ani veľmi na výber. Pokiaľ sa chce posunúť zo súčasnej pozície na trhu luxusných áut do nižšej a tým pádom „dostupnejšej“ triedy áut, čo vlastne bolo od začiatku aj jej plánom, bude musieť nakúpiť ekvivalent súčasnej svetovej produkcie li-ionu (z ktorého sa vyrábajú lithium-iontové batérie do elektromobilov). Pokiaľ sa jej to podarí, vozidlo s batériou z gigatovárne by mohlo stáť 35 tisíc dolárov, namiesto súčasných 72 tisíc dolárov, za ktorých sa predáva najlacnejšia verzia Modelu S.
Súčasné batérie sú pre spoločnosť jednak nákladné, no ich hlavným problémom je prehrievanie. Spoločnosť tak nedávno musela zvolať vyše 30 tisíc elektromobilov na výmenu adaptérov a aktualizáciu dobíjacieho softvéru. Továreň, ktorá by mala batérie vyrábať by zároveň mohla aj pružnejšie reagovať na dopyt po nových elektoromobiloch, nakoľko momentálne sa nevyrába dostatok vozidiel ani pre súčasné uspokojenie zákazníckych objednávok a to najmä kvôli obmedzeným dodávkam batérií.
CEO spoločnosti , Elon Musk, tiež avizoval, že továreň bude využívať do veľkej miery solárnu energiu, ktorú môže získať v spolupráci s jeho ďalšou spoločnosťou SolarCity, ktorú prevádzkuje Muskov bratranec Lyndon Rive. Ďalším partnerom sa črtá byť aj japonská spoločnosť Panasonic, ktorá by mohla priniesť investície do továrne v hodnote približne jednej miliardy dolárov. Celkové náklady na výstavbu továrne sa budú zrejme pohybovať v rozmedzí 2 až 5 miliárd dolárov a mala by byť schopná generovať 30 gigawattov produkčnej kapacity ročne.
Ak sa teda Tesle podarí nájsť dostatok zdrojov a spoľahlivých partnerov, môžeme sa tešiť na ďalšiu revolúciu elektromobilov za dostupnejšie ceny. Z nárastu trhového podielu a nižších výrobných nákladov budú mať určite radosť aj akcionári spoločnosti.